szombat, június 25, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapSupersportAz MV Agusta F3 800 újításokkal debütál Aragóniában

Az MV Agusta F3 800 újításokkal debütál Aragóniában

A korábbi téli teszteken az új MV Agusta F3 800-at még a régi motorburkolattal láttuk. Az április 4-5-én Aragóniában megrendezésre kerülő teszten mindenki azt várja, hogy új burkolattal guruljon pályára az olasz gyártó.

Az út a Supersport világbajnokságba és a motor specifikációja
- Hirdetés -

Az MV Agusta évekig kampányolt azért, hogy a Supersport világbajnokságban növeljék a hengerűrtartalom limitet a kéthengeres (korábban 750 köbcentis), a háromhengeres (korábban 675 köbcentis) és a négyhengeres (korábban 600 köbcentis) motorok esetében. Az új egyensúlyozási rendszer lehetővé teszi, hogy a Ducati 955 V2 és a Triumph Street Triple 765 RS  mellett az MV Agusta F3 800 is pályára guruljon a Supersport világbajnokságon az idei esztendőben.

A 800 köbcentiméteres MV Agusta kettős felül fekvő vezérműtengelyt, tizenkét szelepet és fordított forgásrányú főtengelyt kapott. A motor alapkivitelben 147 lóerőt teljesít 13000-es fordulatszámon, a versenyfelszereltség pedig 155 lóerőt ad le 13250-es fordulatszámon. Egyelőre azt még nem tudni, hogy ebből mi marad a FIM kiegyensúlyozása után.

Az amerikai Brian Gillen évek óta az MV Agusta fejlesztéséért felel. A motorkerékpárt több helyen módosították, különösen feltűnő a kifinomult fényezés.

Igyekeztünk a lehető legkiegyensúlyozottabbá tenni a motorunkat. Nem csak egy szempontra koncentráltunk, hanem sok apró fejlesztésre”árulta el a Gillen. “A 2022-es szabályok szerint dolgoztunk, és próbáltuk versenyképessé tenni a versenygépet. Az új burkolat teljes egészében szénszálas anyagból készült, és a hátsó felnit is könnyítettük. Ez a rugózatlan tömeg csökkenését és a reakcióképesség javulását jelenti. A korai változatokon a szárnyak sokkal nagyobbak voltak. Elértük a kívánt leszorítóerőt, de nehezek voltak. Végül a fejlesztés során olyan tervezést értünk el, amilyet akartunk – kisebb szárnyakat és ugyanolyan leszorítóerőt. A végleges konfigurációban az első kerékre ható aerodinamikai nyomás 240 km/h sebességnél 80 kg. Az a jó, hogy nem változtatja meg a külsejét, mert a modell kereskedelmi sikere ezen alapul.”

A korábbi holtszezoni teszteken az új burkolatot még nem láthattuk. Valószínűleg ezt az április 4-5-i Aragóniában rendezett hivatalos Dorna teszten fogják először használni.

Az új csapatfelállás

A versenyzőiket tekintve Tuuli idén új csapattal dolgozik, az MV Agusta pedig végre újra versenybe szeretne szállni a bajnoki címért. Erre legutóbb 2016-ban volt példa, amikor Jules Cluzel az F3 675-össel második helyen végzett a világbajnokságon. Csapattársa a feltörekvő tehetség Bahattin Sofuoğlu lett, aki az ötszörös WorldSSP-bajnok Kenan Sofuoğlu unokaöccse. Az újonc Sofuoğlu a WorldSSP300-ból tudott feljebb lépni.

Az MV Agusta Reparto Corse az egyetlen csapat, amely MV Agusta gépeket használ a Supersport világbajnokságon. A tavalyi szezonban csak egy motorral indultak. Niki Tuuli három dobogós helyezést ért el a bajnokságban, amivel a 11. helyen fejezte be a szezont. Az olasz márka az utolsó helyen végzett az egész szezont tekintve a gyártók között.

A 2022-es évre a motorok száma megduplázódott, mivel a csapat két F3 800 RR géppel áll rajthoz.

Bahattinnak csak időt kell töltenie a motoron. 300 köbcentiméterről 800 köbcentiméterre ugrik. Ez egy teljesen más stílus. Az F3 nem egy könnyen vezethető motor, és időre van szüksége. Nincs nagy nyomás rajta. Tanul és a szezon során fejlődni fog.mondta el Andrea Quadranti, az MV Augusta csapatfőnöke újonc versenyzőjéről.

 „Niki ismeri a motort, és pontosan tudja, mire van szüksége ahhoz, hogy gyorsabb legyen. Az elektronika finomhangolásán dolgozunk, a csapatnak is jobban meg kell ismernie egymást, és össze kell szokniuk.” – folytatta gondolatait tapasztaltabb pilótájával kacsolatban.

Az ötszörös világbajnok, Kenan Sofuoğlu is elmondta észrevételeit a motorral kapcsolatban: „Néhány területen elmondtam nekik a tapasztalataimat. Nehéz motor, de ha megérted, akkor potenciális győztes versenygép. Azt hiszem, nagyon örülök Bahattinnak, mert a szezon során ezen a motoron fog versenyezni. Számára ez egy nehéz motor, de ha jól megy neki, akkor ez egy lehetőség neki, hogy a Superbike világbajnokságba lépjen.”

Az MV Agusta Reparto Corse nagyon bizakodó a 2022-es szezonra nézve. Egy új motor, amelyen egy olyan pilóta ül, aki már rendelkezik tapasztalattal a 2021-es gépről, egy új csapatfelállás, amelyben egy WorldSSP újonc szerepel, és egy ötszörös világbajnok visszajelzései adhatnak is okot nekik az álmok szövögetésére.