Bár a szabadedzések alatt úgy tűnt, hogy a címvédő Aegerter lesz a legfőbb esélyese a Superpole-nak is, miután dominált pénteken, a Superpole végén az újonc tudott gyorsabb kört teljesíteni. Baldassari csapattársa, Sebestyén Péter a 17. helyről várhatja az első futamot.
Számos korábbi Moto2-es, illetve Moto3-as versenyző színesíti az idei mezőnyt, ráadásul az új szabályok miatt a korábbiaknál jóval több motormárkával. Tehát a kategória jóval erősebb lehet idén, mint a korábbi években. A Superpole alatt 20 percük volt a versenyzőknek megfutni a legjobb kört. Ez viszont az átlagosnál hűvösebb idő miatt azt jelentette, hogy elsőre keveseknek sikerült.
5 perccel az időmérő vége előtt Fuligni bukása miatt piros zászlóval kellett megszakítani az edzést. Az olasz versenyző a beláthatatlan sikánban esett el, és a motorja ott maradt a pályán. A helyzet iróniája, hogy miután a mezőny elment, ezzel a motorral még vissza tudott térni a boxba. Így viszont az utolsó rohamra mindenki egyszerre érkezhetett, ugyanis az újraindítás után záporozni kezdtek a legjobb részidők. Az Evan Bros pilótái, Baldassari és Sebestyén nem a bolyban jöttek ki az utolsó etapra, és ez különösen az olasznak jött jól, aki kevesebb, mint 1 perccel a vége előtt megdöntötte a pályarekordot.
A pályacsúcs után Baldassari elment még egy körre, ahol ő is elesett, így a pole pozíció ellenére a sóderágyban fejezte be az edzést. Ezúttal viszont piros nem, csak sárga zászló volt azon a szakaszon. Viszont így a többiek sem tudtak már javítani, a rajtelső hely a korábbi többszörös Moto2-es futamgyőztesé maradt. A bajnoki címvédő Aegerter indulhat mellőle a második helyről, a Kawasakis Can Öncü pedig a harmadikról. A legjobb Ducatis Nicolo Bulega lett, aki a 4. helyről kezdheti meg az első futamot, az egyetlen MV Augusta pedig a 10. helyről kezdhet Tuulival. Sebestyén Péternek sajnos nem úgy sikerült ez az edzés, mint a szabadedzések. A magyar versenyző mindössze a 17. helyről várhatja a rajtot. Noha az első mért körökben még közel volt Baldassarihoz, a végén a lemaradása közel kettő másodperc a csapattárshoz képest.
Végeredmény
1 | L. BALDASSARRI | Evan Bros | Yamaha | 1’52.706 | |
2 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | 1’53.050 | 0.344 |
3 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 1’53.128 | 0.422 |
4 | N. BULEGA | Aruba.it Racing | Ducati | 1’53.236 | 0.530 |
5 | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 1’53.526 | 0.820 |
6 | M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 1’53.839 | 1.133 |
7 | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 1’53.840 | 1.134 |
8 | J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1’53.841 | 1.135 |
9 | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 1’53.868 | 1.162 |
10 | N. TUULI | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 1’53.962 | 1.256 |
11 | T. BOOTH-AMOS | Prodina Racing | Kawasaki | 1’54.015 | 1.309 |
12 | H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’54.050 | 1.344 |
13 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’54.091 | 1.385 |
14 | A. HUERTAS | MTM Kawasaki | Kawasaki | 1’54.273 | 1.567 |
15 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1’54.365 | 1.659 |
16 | J. BUIS | Motozoo Racing | Kawasaki | 1’54.602 | 1.896 |
17 | SEBESTYÉN PÉTER | Evan Bros | Yamaha | 1’54.675 | 1.969 |
18 | K. SMITH | VFT Racing | Yamaha | 1’54.808 | 2.102 |
19 | P. HOBELSBERGER | Kallio Racing | Yamaha | 1’54.829 | 2.123 |
20 | U. ORRADRE | MS Racing Yamaha | Yamaha | 1’54.941 | 2.235 |
21 | R. DE ROSA | Orelac Racing Verdnatura | Ducati | 1’54.987 | 2.281 |
22 | L. TACCINI | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | 1’55.011 | 2.305 |
23 | M. KOFLER | CM Racing | Ducati | 1’55.136 | 2.430 |
24 | O. VOSTATEK | MS Racing Yamaha | Yamaha | 1’55.540 | 2.834 |
25 | B. SOFUOGLU | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 1’55.706 | 3.000 |
26 | O. BAYLISS | BARNI Spark Racing Team | Ducati | 1’55.711 | 3.005 |
27 | F. FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 1’56.033 | 3.327 |
28 | A. ZETTI | Kallio Racing | Yamaha | 1’56.630 | 3.924 |
29 | E. MCMANUS | Motozoo Racing | Kawasaki | 1’56.748 | 4.042 |
30 | F. FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 1’58.232 | 5.526 |