Dominique Aegerter teljesen más dimenzióban motorozott a kvalifikáción, mint a mezőny többi része. Többször is javítani tudott a körrekordon, közel egy másodpercet vert a második helyezett Nicoló Bulegára.
A középső kategóriában is lesz hiányzó a forduló teljesítésén, Tom Booth-Amos bal bokasérülése miatt alkalmatlannak nyilvánították a versenyhétvége további teljesítésére.
Raffaele De Rosa motorja füstölt el az időmérő elején, amiért megkapta a piros-sárga zászlójelzést, ami arra szólította fel, hogy hagyja el az aszfaltcsíkot.
Aegerter már az edzés elején nagyon gyors volt, a mezőny nem tudta tartani a lépést a svájcival. A 2. szabadedzéshez hasonlóan nagyon konstans köröket motorozott és folyamatosan javított saját első helyezést érő idején. 7 perccel az edzés megkezdése után már új pályacsúcsot teljesített, a második helyen álló Bulegát ekkor 7 tizeddel előzte meg.
A második etapban elkezdtek javulni a köridők, de Aegerter ideje nem forgott veszélyben. A második helyért zajlott nagy csata, 7 versenyző volt 2 tizeden belül 2 perccel a kvalifikáció leintése előtt.
Az ekkor második helyen álló Caricasulo bukott 1,5 perccel az edzés vége előtt, amit számos versenyző próbálkozását rontotta el.
❌ Crash for #64 Caricasulo 😣#RiderOK#EstorilWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/7vgXTgXZoh
— WorldSBK (@WorldSBK) May 21, 2022
Aegerter a második etapban is tovább tudta javítani idejét. Hihetetlen motorozást mutatott be a kvalifikáción. Tekintve, hogy a svájci csak a második szakaszra tette fel az időmérésre fejlesztett SCX abroncsot, előrevetíti a futamra is dominanciáját. Aegerter még az utolsó körében is javítani tudott, így háromszor tudott körrekordot motorozni – ideje 1.39,046, amivel a kvalifikáció végére közel 1 másodperccel verte meg Bulegát a második helyen.
He's done it again! Domi Aegerter sets a new lap record that's surely good enough for pole position.#EstorilWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/fYNXkJsX6x
— WorldSBK (@WorldSBK) May 21, 2022
Van Straalen előkelő helyen zárta az időmérőt, ő végzett a 3. pozícióban. Sebestyén Péter csapattársa, Lorenzo Baldassarri ért fel a 4. helyre, megelőzve Cluzelt, Verdoiát, Caricasulót, Öncüt, Tuulit és Manzit az első tízben.
Sebestyén Péter a 15. helyen várhatja a délutáni futam rajtját.
Estoril – WSSP időmérő végeredménye:
1 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing | Yamaha | 1’39.046 | |
2 | N. BULEGA | Aruba.it Racing | Ducati | 1’39.884 | 0.838 |
3 | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 1’39.952 | 0.906 |
4 | L. BALDASSARRI | Evan Bros. | Yamaha | 1’40.106 | 1.060 |
5 | J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1’40.171 | 1.125 |
6 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1’40.180 | 1.134 |
7 | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 1’40.247 | 1.201 |
8 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 1’40.453 | 1.407 |
9 | N. TUULI | MV Agusta Reparto | MV Agusta | 1’40.490 | 1.444 |
10 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’40.517 | 1.471 |
11 | U. ORRADRE | MS Racing Yamaha | Yamaha | 1’40.640 | 1.594 |
12 | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 1’40.694 | 1.648 |
13 | O. VOSTATEK | MS Racing Yamaha | Yamaha | 1’40.779 | 1.733 |
14 | H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’40.957 | 1.911 |
15 | SEBESTYÉN PÉTER | Evan Bros. | Yamaha | 1’40.967 | 1.921 |
16 | A. HUERTAS | MTM Kawasaki | Kawasaki | 1’41.074 | 2.028 |
17 | O. BAYLISS | BARNI Spark Racing | Ducati | 1’41.132 | 2.086 |
18 | M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 1’41.137 | 2.091 |
19 | K. SMITH | VFT Racing | Yamaha | 1’41.166 | 2.120 |
20 | T. EDWARDS | Yart – Yamaha | Yamaha | 1’41.350 | 2.304 |
21 | R. DE ROSA | Orelac Racing | Ducati | 1’41.455 | 2.409 |
22 | M. KOFLER | CM Racing | Ducati | 1’41.735 | 2.689 |
23 | L. TACCINI | Ten Kate Racing | Yamaha | 1’41.738 | 2.692 |
24 | L. OTTAVIANI | Altogo Racing Team | Yamaha | 1’41.745 | 2.699 |
25 | S. KROEZE | Kallio Racing | Yamaha | 1’41.839 | 2.793 |
26 | F. FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 1’41.860 | 2.814 |
27 | B. SOFUOGLU | MV Agusta Reparto | MV Agusta | 1’41.875 | 2.829 |
28 | S. JESPERSEN | Kallio Racing | Yamaha | 1’41.910 | 2.864 |
29 | F. FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 1’41.994 | 2.948 |
30 | B. CURRIE | Motozoo Racing | Kawasaki | 1’42.162 | 3.116 |
31 | J. BUIS | Motozoo Racing | Kawasaki | 1’42.980 | 3.934 |