2024. április 19. 18:42
KezdőlapSupersportManzi és a Triumph útjai elválnak 2023-ban?

Manzi és a Triumph útjai elválnak 2023-ban?

Egyre biztosabbá válik, hogy a Triumph és Stefano Manzi útjai a 2022-es Supersport világbajnokság után elválnak. Az olasz elomondta a SPEEDWEEK.com-nak, hogy marad a bajnokságban.

A Triumph versenyzője, Stefano Manzi az egyetlen a 2022-es Supersport világbajnokság első öt helyezettje közül, akinek még nincs szerződése a 2023-as évre. A olasz pénzt szeretne keresni, de a csapatoknak nincs. Szomorú tény, hogy a kategóriában alig van olyan versenyző, aki pénzt keres.

A Moto2-es világbajnokságból érkező Manzi első Supersport-évében rögtön a top 5-be verekedte magát, és már ötször állt dobogóra, Portimaóban pedig győzni is tudott, sporttörténelmet írva. Az ausztráliai záró hétvége előtt az ötödik helyen áll az összesítésben, mindössze két ponttal lemaradva az előtte álló Nicoló Bulega mögött.

Az erős teljesítménye ellenére egyre inkább úgy tűnik, hogy Manzi 2023-ban már nem a Triumphnál fog versenyezni – túlságosan távol állnak egymástól fizetési elvárásai és a Dynavolt csapat elképzelései.

„Még nincs szerződésem a jövő évre” – mondta Manzi a SPEEDWEEK.com-nak. „De most már tudom, hogy nem fejezem be a pályafutásomat, hanem folytatom a versenyzést. Ez nagyon fontos. Most a menedzsmentemmel együtt kell találnom egy jó csapatot magamnak – ezen dolgoznak. A Supersport-világbajnokságban maradok, nagyon jól érzem magam ebben a paddockban”.”

Manzit Valentino Rossi cége, a VR46 menedzseli, összesen négy ember gondoskodik róla. Az SBK paddockban az hír járja a speedweek.com szerint, hogy a 23 éves versenyző évi 50 ezer euró körüli fizetést szeretne. De melyik szabad helyekkel rendelkező topcsapat tudna neki ennyit ajánlani?

A Dynavolt Triumph nem tud ennyit fizetni. A Ducati és a Kawasaki topcsapatai foglaltak, ahogy az MV Agusta is. A Ten Kate-nél szóba sem jöhet. Egyedül az Evan Bros Yamahának van még győztes motorja, de az ottani versenyzőknek hatalmas összegeket kellett fizetniük az elmúlt években.

A Hondánál talán van lehetőség: amennyiben Midori Moriwaki csapatfőnök visszahozza a legnagyobb motorgyártót a Supersport-világbajnokságba, és a HRC támogatja. Ráadásul a Petronas neves szponzor is képben van. Azonban az nem világos, hogy egy európai pilóta beleillik-e a japánok koncepciójába.