2024. április 19. 01:15
KezdőlapMotoGPDovizioso versenyét figyelmetlenség tette tönkre

Dovizioso versenyét figyelmetlenség tette tönkre

Andrea Dovizioso továbbra sem találja tempóját a Yamaha nyergében az idei MotoGP szezonban. Katari 14. helyezése után az indonéz versenyhétvégéjének egy műszaki probléma vetett véget. Vesszőfutása az argentin versenyen is folytatódott.

Andrea Dovizioso (WithU-RNF Yamaha) rögtön az Argentin GP rajtja után a mezőny végére esett vissza, és nem sokkal később kiállni kényszerült a boxba. A probléma most nem műszaki gond volt, ugyanis az olasz egy kisiskolás hibát vétett: elfelejtette kikapcsolni az első rajtberendezést.

A szatellit Yamaha pilótája számára eddig döcögősen alakult a visszatérés a királykategóriába. A szezon első futamán Katarban mindössze két pontot sikerült szereznie, Indonéziában pedig elektronikai hiba vetett véget idejekorán versenyének.

Az Argentin Nagydíj időmérője sem sikerült túl fényesen az olasznak, csupán a 18. rajtpozícióból várhatta a vasárnapi versenyt, így nem nagyon nehéz futam elé nézett.

A 36 éves versenyző a rajt után visszaesett a mezőny végére, majd egy körrel később kiment a boxba. Ennek oka az volt, hogy a rajt előtt elfelejtette helyesen beállítani az első holeshot-rendszert (magasságállító rajtelektronika). Ez azt jelentette, hogy a villa nem engedett ki fékezéskor az első kanyarban, hanem összenyomva maradt. Dovizioso nem tudta mi történt, ezért a kör végén kiállt a boxba, mielőtt rájött volna a hibára. „Az én hibám volt. A rendszerhez meg kell húzni egy kart, aktiválni azt, majd elengedni a kart, hogy a berendezés leállítsa a blokkolást. Az utolsó lépést elfelejtettem. Így az eszköz végig aktív volt, és csak akkor vettem észre, amikor visszatértem a boxba.”

Dovizioso a mezőny legtapasztaltabb versenyzője 13 évnyi MotoGP pályafutásával, de hibája olyan, mintha egy újonc követte volna el. A verseny után bocsánatot kért csapatától:  „Nagyon csalódott vagyok, mert még soha nem hibáztam a pályafutásom során a koncentráció hiánya miatt.

„Sajnálom a csapatot, mert ez olyasmi, aminek nem kell megtörténnie, de megtörténik, ha nem vagy nyugodt…„ Az olasz versenyző hozzátette: „A rajt előtt három dolgot kell tenned: aktiválni az első és a hátsó eszközt, valamint bekapcsolni a rajtvezérlést. Itt Argentínában azonban a rajteljárás nagyon rövid volt.”

A boxutcai kiállása után az olasz folytatni tudta a versenyt, és egyfajta edzésnek tekintett a futam további részére: „A boxkiállás után jobb volt a tempóm, mint a gyakorlások során. Ezt a versenyszimulációt arra használtam, hogy teszteljek néhány dolgot. Sikerült egy kicsit jobban kezelnem a motort, ez pozitívum volt.”

Dovizioso eddig három futamon két világbajnoki pontot gyűjtött. Teljesítményével messze lemaradt a Yamaha éllovasa, Fabio Quartararo mögött. Az Argentin GP után ezért elismerte: „Az M1-es DNS-ével vannak gondjaim. Az átállás időbe telik, teljesen meg kell változtatnom a motorozási stílusomat. Azt senki sem tudja, hogy képes vagyok-e rá, és hogy mennyi időbe fog telni.”