szombat, június 25, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotoGPDovizioso drámája az üres műszerfallal

Dovizioso drámája az üres műszerfallal

Nem kezdődött túl fényesen Andrea Dovizioso 2022-es szezonja, hiszen a katari korántsem előkelő 14. helyezés után az indonéziai versenyhétvégén pontot sem tudott szerezni. Futamának technikai probléma vetett véget.

- Hirdetés -

A VR46-os pilótákhoz hasonlóan Doviziosonak is műszaki hibák tarkították versenyét, majd a motor leállása miatt idejekorán búcsúzni is kényszerült Mandalikában. Az olasz versenyzőnek már induláskor problémái voltak, hiszen a műszerfala teljesen üres volt. Az RNF Yamaha pilótája így semmilyen információhoz nem jutott a motorról, nem tudott mappinget váltani és még a rajtvezérlést sem tudta aktiválni. Ennek ellenére a 16. rajtpozícióból sikerült a 12. helyre felkapaszkodnia az esős verseny első körében.

Andrea Dovizioso, Withu Yamaha RNF MotoGP™ Team
Fotó: MotoGP Media

A verseny későbbi szakaszában egy újabb probléma jelentkezett, a bal kormánya markolata meglazult, majd két hely visszaesés után az M1-ese végül a 7. körben teljesen leállt.

Érthető módon nagyon csalódottan nyilatkozott, szavait a speedweek.com idézi.

Attól kezdve, hogy elindítottam a motort, a műszerfal nem működött, és nem láttam semmit. Nem tudtam beállítani a rajtvezérlőt, nem láttam a sebességfokozatot, és nem tudtam módosítani a mappinget” – kezdte Dovizioso. “Majdnem lefulladt a motor, mert nem volt rajtvezérlőm. Az első körtől kezdve a bal kormány markolattal is gondom volt, mert elfordult. Szóval nehéz volt motorozni. Nem akartam így befejezni, de ez egy elektronikai probléma volt.

Csalódott vagyok, mert elég jól éreztem magam a motoron, és elfogadható pozícióban is voltam. A körülmények a határon voltak, mert nem lehetett látni, de a pálya rendben volt.

“A problémák nélkül és egy jobb rajtpozícióval jó versenyt tudtam volna teljesíteni. Fabio (Quartararo) megmutatta, hogy ez lehetséges. Szóval gratulálok neki.”

Wilco Zeelenberg csapatfőnök így nyilatkozott Dovizioso szerencsétlen versenyéről: “Andrea számára ez természetesen nagy dráma volt, mivel a rajtnál a műszerfala nem működött megfelelően.

“Problémák nélkül el tudott indulni, de már néhány kör után újabb hibával találta szembe magát [a kormány markolata], ráadásul a motor is leállt, így idő előtt be kellett fejeznie a versenyt. Természetesen nagyon csalódottak vagyunk emiatt.”

Az RNF garázs másik oldalán újonc csapattársa, Darryn Binder egy kiváló tizedik helyezést ért el.

A rosszul sikerült versenyhétvége után Dovizioso szerény 2 ponttal a tabella 18. helyén áll két futam után.

Sourcecrash.net