2023. január 31. 07:10
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPA VR46-osok futamát technikai problémák nehezítették

A VR46-osok futamát technikai problémák nehezítették

A VR46-os csapatnak nem volt könnyű futama Mandalikán. Luca Marini sokáig a nyolcadik helyen állt az esős versenyen, de technikai gondjai miatt visszaesett a 14. pozícióba. Csapattársa, Marco Bezzecchi a 20. helyen végzett, szintén műszaki problémát említett a gyengén sikerült futama után.

Luca Marini 2021-ben érte el eddigi legjobb MotoGP-eredményét Spielbergben, ahol az ötödik helyen tudott végezni. Az erős mandalikai előtesztek után, a futam elején egészen jól megtalálta a tempót a nedves aszfalton. A 24 éves olasz versenyző a 12. rajtkockából indulva felverekedte magát a 8. pozícióig, amit hosszú körökön keresztül meg is tudott tartani. Az utolsó etapban azonban visszaesett a 14. helyre.

VR46 Racing Team
Fotó: MotoGP Media

Mi történt?  – tették fel neki a kérdést. “Bonyolult vasárnap voltismerte el Marini. “Erősen kezdtem, jól éreztem magam, és az első néhány kör után az első nyolcba kerülésért harcoltam. A tizedik körtől kezdve azonban nagy problémáim voltak a hátsó gumival, és az utolsó öt kör nagyon-nagyon hosszú volt.”

“Nem volt meg a sebességem a kanyarokból való kijövetelekkor, és az elektronika sem volt tökéletes. Talán a rossz stratégiám vagy a kipörgésgátló beállítás volt az oka, de nem tudtam átállítani a mappinget. Míg a többiek hátulról fel tudtak zárkózni és javítani a köridejükön, az én tempóm lelassult. Csak próbáltam befejezni a versenyt.”

Az esős futam újdonság volt a Mooney VR46 Racing Team másik pilótája számára, ugyanis Marco Bezzecchi először vezetett hosszú etapot vizes pályán MotoGP-motorral. A katari kiesés után itt célba tudott érni, igaz, csak az utolsó előtti, 20. helyen.

Volt egy kis gondom a rajtnál, de sikerült felküzdenem magam a pontszerző helyekre” – számolt be Bezzecchi. “De később a probléma visszatért, és sokkal lassabban kellett mennem. Valami nem működött a motoron.