Bár Jonathan Rea kétszer is kikapott Álvaro Bautistától (Ducati) a Superbike-világbajnokság 2022-es nyitóhétvégéjén, a Kawasaki motorosa elégedett volt teljesítményével.
Hihetetlen izgalmas, előzésekben gazdag futamokat láthatott a közönség a WSBK nyitóhétvégéjén Aragonban. A három verseny után Álvaro Bautista megérdemelten áll a tabella élén, a szombati 2. hely után megnyerte a Superpole futamot és a második versenyt is, de Rea sem panaszkodhat, hiszen csupán 3 ponttal szerzett kevesebbet, mint spanyol kollégája.
A hatszoros világbajnok, Jonathan Rea szombaton behúzta az első versenyt, majd a sprintfutamon és a második versenyen a dobogó középső fokára állhatott fel. A második helyezések sem jöttek könnyen, keményen meg kellett küzdenie ezekért a kawasakisnak . Míg Bautista elhúzott az élen, addig az észak-ír pilótának körökön át kellett védekeznie a világbajnok Toprak Razgatlioglu (Yamaha) és a Ducati gyári versenyzője, Michael Rinaldi ellen.
„Álvaro tudta, hogy az élen motorozás a legjobb esélye, és a mögötte lévő pozíciókért folytatott harc a kezére játszott. A terv bevált, és csak gratulálni tudok neki. Ezután bekapcsolódtam a második helyért folytatott küzdelembe” – magyarázta Rea a SPEEDWEEK.com-nak. „Azt hiszem, a tempóm hasonló volt, mint Álvaróé, de ehhez egyedül kellett volna mennem. Rinaldi és Toprak azonban nagyon motiváltak voltak, és folyamatosan támadtak, ami miatt nem tudtam felvenni a ritmust. „
„A verseny elég intenzív volt. De én is elkövettem néhány hibát a változó szél miatt. Ma az 1-es kanyarban más irányból jött a szél” – folytatta a 35 éves versenyző. „Ennek ellenére elégedett vagyok az eredménnyel, mert a hosszú egyenesek miatt nem igazán számítottam erre. Álvaro nagyon gyors volt a teszten, ahogy Toprak is. Aragón egy erős pálya Rinaldi számára is – itt szerezte meg első SBK futamgyőzelmét.”
Az egyértelműen látszott a futamokon, hogy a Ducati tempója az egyenesekben verhetetlen, de a kanyargós részeken a Kawasaki tűnt erősebbnek, így nagyon izgalmas évad elé nézhetünk.
A mezőnynek meg kellett barátkoznia egy újdonsággal az első versenyhétvége folyamán, hiszen az SCX 557-es abroncs lett a standard versenygumi az idei esztendőben. A Kawasaki sokat dolgozott a tél folyamán a ZX-10RR beállításain, hogy a lágy SCX versenyabroncsot hosszú távon is bírja. Rea most először használta ezeket a gumikat egy hétvége minden futamán.
„Alig változtattunk valamit a motoron a szombatihoz képest, de a gumik másképp viselkedtek” – árulta el. „Az első futamon remek tapadásom volt az elejétől a végéig, a második futamon már a kopás a szokásos volt. Ezt a pályahőmérséklet változása okozta.”
Rea lemaradása az aragóniai nyitóhétvége után minimális – Bautistának 57, míg Reanek 54 pontot sikerült bezsebelnie. Bautista és az észak-ír versenyző mögött a regnáló bajnok, Toprak Razgatlıoğlu áll 39 ponttal.