szerda, június 29, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapSuperbikePirelli: új időmérő abroncs a 2022-es Superbike világbajnokságon

Pirelli: új időmérő abroncs a 2022-es Superbike világbajnokságon

Az SCQ abroncs lesz a Superpole-on és valószínűleg Superpole versenyen használt gumiabroncs, míg a korábbi évek Q abroncsa teljesen eltűnik.

- Hirdetés -

Kevesebb, mint két hét van hátra a 2022-es MOTUL FIM Superbike Világbajnokság szezonnyitójáig a spanyolországi MotorLand Aragon versenypályán. A korábban bejelentett szabálymódosítások után a gumikat érintő változásokról is beszámoltak a barcelonai teszthétvégén, melyet a Pirelli jelentett be. Az olasz márka motorsport-igazgatója, Giorgio Barbier megerősítette, hogy az 1. fordulótól kezdve az új, 2022-re tervezett SCQ gumi váltja fel a Q abroncsot a Superpole-on.

Korábban a Q abroncsot – hivatalos nevén az SCW-t – kizárólag a szombat reggeli Superpole-on használták, amely egy kört adott a versenyzőknek, hogy a lehető legjobb helyre kvalifikálják magukat a rajtrácson. Az SCQ gumiabroncs kifejlesztése mögött azonban az az ideológia áll, hogy a vasárnap délelőtti 10 körös Superpole versenyen is használható legyen. Ezt a sprintfutamot 2019-ben vezették be, és az első kilenc helyezés határozza meg a második futam rajtrácsát. Az SCQ bevezetését a januári jerezi teszten jelentették be először, és most a Q abroncsot váltja.

A Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán a WorldSBK tesztelésén Barbier megerősítette a 2022-es változást: “A Q gumik eltűnnek az aragóniai 1. fordulótól. Csak az új SCQ lesz. Láthatunk majd néhány versenyzőt, akik a régi Q gumikat használják itt, de ez azért van, mert más tesztekről maradtak meg nekik. Eléggé biztosak vagyunk benne, hogy az új SCQ gyorsabb lesz, mint az SCX, tehát elég jó a srácoknak.

Az SCQ gumiabroncsok fejlesztéséről Barbier így nyilatkozott: “Tudjuk, hogy a cél a Superpole verseny szintjének elérése, tíz kör. Egyelőre a téli teszteken elért eredményeinkkel csak kettő, négy vagy öt kört tudtunk teljesíteni. Az elsődleges célunk az, hogy gyorsabbak legyünk az SCX-nél, hogy a versenyzőknek esélyt adjunk arra, hogy jó helyre kvalifikálják magukat. Aztán, amikor a gumikat továbfejlesztjük, akkor megfelelőek lesznek a Superpole versenyen is. Jelenleg a téli gyakorlásokon tapasztaltak alapján készítettünk egy új verziót, amely a teszteken elérhető lesz, hogy talán Estorilra változtathassuk a specifikációt. Az első két futamra az SCQ marad úgy, ahogy most van.

Barbier kitért az SCX abroncsok fejlesztésére is, a tavalyi fejlesztésű SCX abroncs – az SCX 557 – mostantól az “új” standard lesz, míg 2022 folyamán további fejlesztésre és variációra kerül sor: “Az SCX 557 lesz a standard SCX. Az elmúlt szezonban, a WorldSBK-ban fejlesztettük ki ezt. Annyira jó volt, hogy meg voltam róla győződve, hogy a tavalyi év végére ez lesz a standard abroncs. Ahhoz, hogy az SCX a verseny nagy részét kibírja, valami újdonságon kell dolgoznunk. Ezért gondolkodunk azon, hogy valami mást teszteljünk. Misanóban már vizsgáltunk egyéb variációt, és ebben a két napban egy új SCX-et is tesztelünk. Ezt valószínűleg a nyáron vezetjük be, hogy növeljük a működési tartományt“.

Barbier utolsó kommentje egy speciális “Katalóniai első gumiabroncsra” vonatkozott, amelyet a Pirelli a misanói teszten jelentett be. “Két variációnk van elől, az SC1 és SC2. Tulajdonképpen az SC1 szinte mindenhol jól működik. De vannak olyan pályák, mint Barcelona, Mandalika és Assen, ahol az SC1 szenved a gumikopás miatt. Azt láttuk tavaly, hogy az SC2 nem megoldás, mert tartósabb, de a tapadásvesztés nem kedvező a versenyzők szempontjából. Ezzel a két új abronccsal megpróbáltunk több tartósságot elérni, de SC1-hez közeli tapadással. Ez sikerült is a tegnapi teszten.