hétfő, június 27, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapSuperbikeSzabályváltozás frissítés - Superbike és Supersport géposztály

Szabályváltozás frissítés – Superbike és Supersport géposztály

A 2022-es év kezdete előtt számos szabályváltozás lép életbe mind a Supersport, mind a Superbike géposztályban. Ezeket a regula módosításokat finomította tovább a FIM.

- Hirdetés -

Közeledik a 2022-es MOTUL FIM Superbike Világbajnokság szezonja, és egy sor szabályváltozás lép életbe a szezon előtt.  Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Superbike esetében felmerült az igény a MotoGP mintájára alapuló tesztelésnek. Erre vonatkozóan is született döntés, amit lejjebb ismertetünk. A Supersport esetében is tisztázódott néhány dolog az új időszámítás bizonytalanságai kapcsán.

A Superbike Bizottság, melynek tagjai Gregorio LAVILLA (Dorna, WorldSBK ügyvezető igazgatója), Franck VAYSSIÉ (FIM), Biense BIERMA (MSMA), Paul DUPARC (FIM) koordinálásával, Dominique Hébrard, Ludovic Reignier, Roland Berger és Scott Smart (FIM) jelenlétében hozta meg a lentebb ismertetésre kerülő szabályváltozásokat.

TESZTELÉSRE VONATKOZÓ KORLÁTOZÁSOK

A gyártók kérésére úgy döntöttek, hogy a 2022-es szezonban a fél napos teszteléseket maximum négyre korlátozzák. A 2023-as szezontól már abban állapodtak meg, hogy a fél napos teszteléseket évadonként legfeljebb kettőre korlátozzák.

EXTRA TESZTELÉS A KONCESSZIÓS CSAPATOK SZÁMÁRA 2022-BEN

A versenygépek teljesítményének összehangolása érdekében megállapodás született arról, hogy a szerényebben teljesítő gyártóknak (a kiosztott koncessziós pontok szabálya szerint) további fejlesztési lehetőségeket biztosítanak.

A ZÁSZLÓK ÚJ JELENTÉSE

A MotoGP nemrégiben hozott döntése értelmében zászlójelzéseket vezettek be, amelyek egyértelműbben jelzik a versenyzők számára a pálya állapotát. Ezt követően most arról is határoztak, hogy pontosítják a FIM Superbike és Supersport világbajnokságban résztvevő versenyzőknek adott információkat is. Ez a döntés hatással van az összes többi FIM bajnokságra és a zászlós marshalok irányítására/képzésére.

Fontos ugyanis, hogy a marshalok ismerjék és azonos módon alkalmazzák a versenyzőknek adott információkat. Ezt az új jelzésrendszert a FIM által irányított többi FIM bajnokságban is egységesíteni fogják (Endurance, Sidecar, JuniorGP, MotoE, Red Bull Rookies Cup, MiniGP World Series).  A kontinentális szövetségeknek azt javasolták, hogy szintén hangolják össze szabályaikat a FIM reguláival. A FIM ugyanezt a egységesítést fogja javasolni a nemzeti szövetségeknek a nemzeti sorozataikra vonatkozóan.

Sárga és piros csíkos zászló    

A pálya ezen szakaszán a tapadást az esőn kívül bármilyen más ok (olaj, kavics, fű vagy egyéb törmelék) befolyásolhatja. Ezt a zászlót a sportbírói poszton kell lengetni.

Fehér zászló átlós piros kereszttel (a kereszt szélessége: 10 és 13 cm között)

Esőcseppek a pálya ezen szakaszán, beleértve a pálya felületét érintő esőt is. Ezt a zászlót szintén a sportbírói poszton kell lengetni.

WORLD SUPERSPORT & NEXT GENERATION OSZTÁLY TECHNIKAI SZABÁLYZATA:

Bemutatkozik a Supersport Next Generation, új gyártókkal és új motorkerékpárokkal (Ducati Panigale V2 955cc, Triumph ST765RS, MV Agusta F3 800cc, Suzuki GSX-R750). A szabályváltozást vezérlő filozófia az volt, hogy kövessék a jelenlegi piacot és új motorkerékpár gyártók mutatkozzanak be a géposztályban. Ebben a nehézséget az jelenti, hogy megtalálják a lehető legjobb egyensúlyt az új és korábbi versenygépek között (kapacitás, teljesítmény, nyomaték, kombinált tömegarány).

A kombinált tömeg a versenyző (teljes versenyfelszerelésben) és a motorkerékpár súlya, ahogyan a pályán használják. A Ducati Panigale V2 esetében a versenyző és a motor együttes súlya 244 kg. Az összes többi homologizált versenygépnél ez 239 kg.