back to top
2024. november 22. 01:55
KezdőlapMotorsportKovács Bálint: „Gyors voltam és a tavalyi legjobb köridőmet hajnalban is képes...

Kovács Bálint: „Gyors voltam és a tavalyi legjobb köridőmet hajnalban is képes voltam megfutni”

Noha az edzéseken, majd az időmérőn is remek teljesítményt nyújtott Kovács Bálint az Endurance világbajnokság talán legismertebb viadalán, a Le Mans-i 24 óráson, a H-Moto Team 20 éves motorosa sajnos technikai gondok miatt ezúttal nem ért célba a Wojcik Racing Team színeiben a legendás versenyen. A H-Moto Team sajtóközleménye:

Fantasztikusan szerepelt tavaly Kovács Bálint élete első 24 órás versenyén az Endurance-világbajnokság legendás versenyén, a Le Mans-i viadalon. A H-Moto Team 20 éves motorosa a lengyel Wojcik Racing Team színeiben állhatott rajthoz, ahol idén minden készen állt ahhoz, hogy megismételje, adott esetben felül is múlja a 2021-es eredményét.

A Wojcik Racing Team csapatfőnöke összesen hét pilótát nevezett – köztük a H-Moto Team motorosát – a legendás vb-futamra, ahol Bálint végül az edzéseken mutatott remek teljesítményének is köszönhetően a Superbike kategóriában vívta ki a szereplést a 24 órás viadalon, ráadásul az időmérőn a roppant előkelő hatodik helyet szerezték meg.

Ám ezzel véget is ért a csapat szerencséje, hiszen a motor megsérült, mert Mathieu Gines elesett a felvezető körben, így nem a hatodik helyről, hanem sok időt veszítve a boxból indulhattak. Bálint végül négyszer 31 kört tett meg, és remek tempót diktált – a tavalyi legjobb köridejét hajnali négykor egymást követő több körben is képes volt elérni –, és amikor kora reggel, nem sokkal öt óra után már feljöttek az abszolút 20. helyre, egy pillanat alatt szertefoszlott minden reményük. Ugyanis Robin Mulhauser hatalmasat esett, és a már eleve sérült motor összetört, valamint a kétszeres EWC Világkupa-győztes is megsérült. Jött a fájdalmas döntés, és a csapat több mint 12 órás száguldás után feladta a viadalt.

„Életem talán legváltozatosabb és legkacifántosabb hétvégéjén vagyok túl. Először úgy volt, hogy a Superstock csapatban fogok indulni. Aztán Morais hatalmasat esett a Superbike csapat tagjaként, agyrázkódást szenvedett, így átkerültem a királykategóriába, ám újabb esést követően úgy nézett ki, hogy akárcsak tavaly, most is ketten fogjuk teljesíteni a legendás versenyt. Végül megoldódott a kérdés, ugyanis sikerült egy másik csapat tartalékversenyzőjét leszerződtetni. Sajnos hajnali öt után pár perccel Robin bukott, és a csapatvezetés a sokat kapott motorral már nem látta értelmét a folytatásnak. Noha idén nem fejeztem be a viadalt, mégis elégedett vagyok a teljesítményemmel, hiszen remek versenyt futottam. Végig gyors voltam, konzekvensen képes voltam a jó körökre, és a tavalyi legjobb időmet hajnali négykor huzamosabb ideig is képes voltam kimotorozni. Fáradt voltam, de végig bírtam volna a hátralévő időt” – jelentette ki Kovács Bálint.

A H-Moto Team csapatfőnöke, Kelemen Krisztián nem gondolta volna, hogy a tavalyi viadalnál, amikor Bálint és lengyel csapattársa ketten teljesítette a legendás 24 órás versenyt, létezik nehezebben befejezhető verseny. Ma már tudja, ez nem így van.

„Nem beugróként, hanem fix csapattagként utaztunk ki a legendás 24 órásra, köszönhetően a Wojcik Racing Teamnek. Úgy indultunk neki, hogy nem lehet nehezebb mint a tavalyi, ahol Bálint és Artur ketten teljesítették a távot. Tévedtünk. Ugyanis reális esély volt arra, hogy ketten kell ezt is teljesíteniük, pedig a csapat a 6 pozícióra 7 pilótát szerződtetett, de Sheridan fejsérülése és Kamil megbetegedése szombat reggelre borított minden forgatókönyvet, 4 perccel a határidő lejárta előtt sikerült leigazolni Robint, így meglett az optimális létszám. Azon, hogy a felvezető körben azonnal volt egy elcsúszásunk Gines technikai hibáját követően, már meg sem lepődtem… Volt még itt kigyulladt motor és olajfolton esés. Amiért kijöttünk, azt most nem sikerült megoldani: a célba érést. Viszont az a fejlődés és stabilitás, amit Bálint produkált, azt gondolom, egy szinttel magasabb pozícióba helyezte őt. Itt a gyorsaság mellett a stabilitás a legnagyobb erény, és ebben úgy, mint tavaly is, az összes csapattársával felvette a versenyt. Amíg pályán volt, folyamatosan top tízes időket tudott motorozni. Van mire büszkének lennünk, és van, amire a továbbiakban építhetünk. Legközelebb Spa-ban lesz erre lehetőség” – fogalmazott Kelemen Krisztián.

Magát a versenyt a Yoshimura SERT Suzuki nyerte, mögötte a YART Yamaha lett a második, a harmadik helyen pedig az F.C.C. TSR Honda végzett.

A 2022-es Endurance világbajnokság június 4-5-én, a Spa-i 24 órás viadallal folytatódik majd, a legendás belgiumi Spa-Francorchamps pályán.