2024. április 19. 07:56
KezdőlapMotoGPQuartararo ismét bebizonyította, mire képes

Quartararo ismét bebizonyította, mire képes

A gyári Yamaha versenyzője, Fabio Quartararo egy felettébb konstans teljesítménnyel idei első győzelmét szerezte meg Portugáliában.

Nem kezdődött fényesen a hétvége a francia számára. A pénteki szabadedzések összesített eredménylistája alapján mindössze a 20. helyen állt, majd egyre jobb időkre volt képes, így a Q2-re már csak 0,054 másodperc hátránnyal fordult rá. Az viszont egyértelmű, hogy bármi is a baj a gyári Yamahával, az a jelen futamot nem befolyásolta. Ami pedig még inkább a francia malmára hajtja a vizet, hogy számos riválisa maradt pont nélkül ma délután: Enea Bastianini, Jack Miller, Joan Mir, Jorge Martin és Brad Binder.

„Eltekintve a péntektől, talán ez az egyik legjobb hétvégém eddig.” – kezdi Quartararo.

„Pénteken még csak 20. voltam. Szombaton azonban már kevesebb, mint egy tízedre voltam a legjobb időtől. A változó körülmények között képes voltam a Top5-be verekedni magam esőgumikon, majd az 5. helyet szereztem meg slick-kel a Q2-ben. Az időmérésen is volt néhány egész jó köröm. Nem volt még teljesen száraz a pálya, ez volt a lehető legrosszabb forgatókönyv számomra.”

A vasárnap reggeli bemelegítő edzésen azonban valami megváltozott:

„Kiegyensúlyozott volt a tempóm reggel, ami meglepett. A 3. körömben képes voltam 1.39.4-es kört futni, ami azért döbbentett meg, mert előtte 2 napon keresztül jóformán nem is mentem slick gumival. Ezért voltam annyira meghökkent az időeredmény kapcsán. Hetedik, nyolcadik, kilencedik helyekkel nem lehet világbajnokságot nyerni. Eltekintve az indonéz futamtól, rettentő fárasztó ez az idény. Katarban volt talán a legnehezebb, mert ott 2021-ben nyertünk. Csak 9. lettem ott, Austinban 7., pedig októberben meg 2. voltam. Nem változtattam semmit a vezetési stílusomon, azért is nem értem.”

„A portimaói pálya utolsó kanyarjában valóban nagyon erős tudtam lenni. A 15-ös kanyarban is jóval gyorsabb voltam, mint Johann a verseny alatt. Úgy gondolom nem vezettem sem máshogy, sem jobban az előző futamokhoz képest. Semmi különöset nem csináltam. Nagy volt rajtam a nyomás, mert az egész versenyt 1.39-es körökkel teljesítettem. Így ha valaki mögöttem nyomást helyez rám, biztosan képes vagyok tartani a futam végéig a konstans, 1.39-es köridőket.”