A MotoGP pilóták számára meghatározott mennyiségű motorblokk áll rendelkezésre, amelyet be kell osztani a teljes szezonra. Ez a darabszám 2022-ben 7 blokk minden versenyzőnek. Egy kivétel van ez alól – az Aprilia versenyzői a koncessziónak köszönhetően 9-cel gazdálkodhatnak. Nagy eséllyel viszont jövőre egyik márkának sem lesz már kedvezménye, hiszen a kiegyenlített mezőnyben szinte bárki odaérhet az elejére, és Aleix Espargaro révén már nekik is van futamgyőzelmük.
A 21 futamos versenynaptárral számolva tehát átlagosan 3 hétvégét kellene kibírni erőforráscsere nélkül. Ez persze a gyakorlatban nem mindig működik, hiszen 5 futam után már van olyan pilóta, akinél a harmadik blokkot is bevetették. Olyan viszont nem meglepő módon nincs, akinél még a másodikra sem volt szükség. A portugál versenyen viszont többen visszatértek az első motorblokkhoz. A Repsol Honda és a Tech 3 versenyzői mellett a gyári KTM-mel Miguel Oliveira is azzal versenyzett.
Az első pilóta, akinél plombálni kellett a harmadik blokkot, az az idén már kétszeres győztes Enea Bastianini volt. A Gresini Ducatin már az argentin futamon szükség volt rá, 1 héttel később pedig a Ducati pilóták többsége is követte a példáját Austinban. Portimaoban viszont már további 6 pilótánál látták az idejét bevetni a harmadik erőforrást. Közéjük tartozott a későbbi futamgyőztes Fabio Quartararo, csapattársa Morbidelli, a Suzukik, illetve Aleix Espargaro és Bezzecchi is. 8 versenyző egyelőre csak 2 blokkot használt csak el ebben a szezonban, de náluk is csak idő kérdése a következő.
16 futam van még hátra a szezonból, erre kell beosztani a meglévő erőforrásokat. Ha a szükség úgy kívánja, természetesen vissza lehet térni a már használtakhoz is, ahogy arra legutóbb is volt példa. A teljesítmény viszont bizonyos mennyiségű kilométer után számottevően csökkenni kezd, tehát nem éri meg a végtelenségig sem nyúzni. A szabályok komoly megbízhatóságot követelnek, és ez például a Yamahának különösen a 2020-as szezonban fájhatott. A koronavírus miatt rövidített szezonra eleve kevesebb erőforrást engedtek, ráadásul a forró nyitóhétvégéken Jerezben sorra füstöltek el a motorok. Ezeket a blokkokat már később sem lehetett bevetni, így a szezon vége felé idő előtt kifogytak, és Maverick Vinalesnél egy boxutcás rajtot is be kellett vállalni az egyik futamon.