Andrea Dovizioso a 20. szezonját teljesíti a MotoGP világbajnokságban, és az elmúlt években sok minden változott. A Yamaha versenyzője megnevezte négy favoritját az idei szezonra.
A Honda 2010 óta kisebb megszakításokkal győzni tudott a Sachsenringen, a Ducati azonban nem a számukra legerősebb aszfaltcsíkok között tartja számon a kanyargós német pályát. A bolognai gyár utolsó dobogós helyezését Andrea Dovizioso szerezte meg ott 2016-ban, de a most a WithU Yamahán ülő olasz szerint már nincs olyan, hogy az egyik pálya jobban fekszik az egyik márkának, mint a másiknak.
„Ez megváltozott az én tapasztalataim szerint, legalábbis azokhoz az évekhez képest, amikor egy pályára érkeztél és tudtad, hogy az jobban fekszik ennek vagy annak a motornak. Ez már nem így van” – mondta el az olasz. „Mindig ugyanazok a versenyzők az erősek – és azok, akik a saját motorjukkal különbséget mutatnak márkatársaikhoz képest. A mai MotoGP-ben az tesz különbséget, hogy kinek sikerül kihasználnia a saját motorja tulajdonságait.”
„Ha megnézzük: Csak a Ducatinak sikerül többé-kevésbé versenyképesnek lennie nyolc motorral. Az összes többi márkánál azt látod, hogy az első képviselő az első, a következő a nyolcadik – vagy a második és a tizedik. Ez azt mutatja, hogy a MotoGP megváltozott” – erősítette meg Dovizioso.
Ez a jelenlegi Michelin gumik miatt van? „Erre nincs pontos válaszom” – válaszolt “Dovi”. „Ez a dolog sokat változott 2020 óta, amikor ezek a gumik jöttek, de nem mondanám, hogy csak ezért. Véleményem szerint különböző dolgok változnak, ezért van ez a szituáció a MotoGP-ben.”
“A helyzet az, hogy már nem látok olyan pályát, ami megfelelne a motornak. Inkább egy olyan versenyzőt, akinek igazán jó érzéke van a motorhoz, és sikerül mindig versenyképesnek lennie.”
Dovizioso négy versenyzőt lát ebben a tekintetben előrébb: a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo, a világbajnoki második Aleix Espargaró, Francesco Bagnaia és a háromszoros futamgyőztes Enea Bastianini.
„A négy nagyon különböző karakterisztikájú motorokkal minden versenyen versenyképesek lehetnek.”
Doviziosotól megkérdezték azt is, hogy a négy versenyző közül kire tenne fel egy eurót? „Egy eurót megkockáztathatok” – nevetett az olasz. „De én a magam módján válaszolok: Fabio a legstabilabb jelenleg, mentális szinten és a motor megértése szempontjából is. Ő az, aki a legkövetkezetesebb tud lenni a szezon során. Szóval 50 centet teszek rá. De látok egy Aleixet és egy Apriliát, akik tisztában vannak azzal, hogyan kell dolgozniuk és hogyan kell megközelíteniük egy hétvégét ahhoz, hogy versenyképesek legyenek. Ez az oka annak, hogy hozzák a dobogós helyezéseket. Megvan az összhang, és azt gondolom, így folytatják.”
„De: Úgy gondolom, hogy Bastianini és Pecco egy kicsit nagyobb sebességgel rendelkezik, mint a többiek. Ez azt jelenti, hogy pontokat szerezhetnek és több futamot nyerhetnek. De ez nem jelenti azt, hogy ezt meg is fogják tenni. Szerintem megvan bennük a potenciál, hogy megtegyék” – tette hozzá a 15-szörös MotoGP-győztes.
Ami a végsebességet illeti, a Yamaha versenyzője, Quartararo nagy reményeket fűz az új „tanácsadó, Luca Marmorinitől, aki a Ferraritól érkezett. Az Aprilia is erősített már a Forma-1-es közegből, például Massimo Rivola versenyigazgatóval.
„A MotoGP ebbe az irányba halad – már évek óta” – mondta el Dovizioso. „Az elmúlt néhány évben a MotoGP sokat változott, és sokkal mérnökibbé vált. Éppen ezért a mai MotoGP-ben nagyobb szükség van ilyen kaliberű mérnökökre, mint a múltban. Ez a másik ok, amiért azt mondom, hogy a MotoGP megváltozott: a motorok most másképp mennek, sokkal több különböző szempont segíti a versenyzőt a motorozásban, mert több mérnök nyújtja támogatást. És ez működik – akár tetszik, akár nem, a MotoGP most már ilyen.”