2023-ban a Ducati által fejlesztett elektromos motorkerékpárokat használják majd a MotoE-ben. A Ducati Corse vezérigazgatója, Gigi Dall’Igna azt szeretné, ha a V21L alig 200 kg körül maradna, megdöntené a Moto3-as időket és növelné a hatótávolságot.
A MotoE világkupa immár a negyedik évébe lépett, és bár rövid, de annál izgalmasabb futamokkal szórakoztatja a nézőket. Minden versenyző Energica „Ego Corsa” motorjaival indul a futamokon. A 100 kg-os akkumulátorok ellenére ezek az elektromos motorok mindössze hat kört bírnak ki, az összsúly 260 kg, és a 250 köbcentis Moto3-as egyhengeres gépek köridejét sem érik el.
2023-tól kezdve a Ducati szolgáltatja a motorkerékpárokat a mezőnynek, a V21L kódjelű prototípust ősz óta teszteli a MotoGP tesztpilótája, Michele Pirro.
Gigi Dall’Igna számára – akinek Ducati Desmosedici gépei a 2022-es MotoGP-ben már nyolc pole pozíciót és tizenegy nagydíjon hat győzelmet szereztek – a MotoE-Bike izgalmas projekt, hiszen a Ducati a Volkswagen csoporthoz tartozik és szorosan együttműködnek az Audival. A cégcsoport több, mint 1 milliárd eurós beruházással támogatja az elektromobilitást.
Természetesen az ingolstadti Audi és a borgo panigale-i Ducati Corse között is van technológiatranszfer. „Igen, sokat beszélgetünk a németországi technikusokkal” – árulta el Gigi Dall’Igna a SPEEDWEEK.com-nak adott exkluzív interjúban. „Mindig egyeztetünk az Audi csoporttal, hogy a lehető legjobb technológiát biztosítsuk a motorkerékpárjaink számára.”
Miben lesz jobb a Ducati a jelenlegi motorszállítónál? „A legnehezebb dolog ebben a vállalkozásban az, hogy egy meglehetősen nehéz motort kell építeni” – mondta Dall’Igna. „Ez nem a szokásos cél egy versenygép esetében. De úgy gondolom, hogy a projekt egészében jó egyensúlyt találtunk. Elégedett vagyok az eddig elért eredményekkel.”
Dall’Igna elmondta, hogy a Ducati könnyebb akkumulátort fog gyártani. „Jelenleg azt a célt követjük, hogy elérjük ugyanazt a hatótávolságot, mint a MotoE gép előző beszállítója. A jövőben azonban szeretnénk növelni azt.”
Természetesen a Ducati igyekszik a korábbi 260 kg-os összsúly alatt maradni. „A mi motorkerékpárunk biztosan könnyebb lesz” – hangsúlyozza az olasz. „A súlya valamivel 200 kg felett lesz.”
Végre megdöntik a Moto3-as köridőket? „Ez a célunk” – válaszolta Gigi Dall’Igna.
Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója 2021-ben kifejtette, hogy a MotoGP osztályban legalább 2035-ig belsőégésű motorokkal fognak menni, mert az elektromos hajtással 500 kg-os akkumulátort kellene beépíteni ahhoz, hogy a mai 1000 köbcentis négyhengeresek hatékonyságát elérjék .
„Igen, egyetértek” – mondta Dall’Igna. „A jelenlegi technológiával lehetetlen MotoGP versenygépet építeni tisztán elektromos hajtással. Hogy őszinte legyek, ez nem is áll szándékunkban.”
Dall’Igna a regeneratív hibrid motorokat sem tartja ésszerűnek vagy célszerűnek a MotoGP osztályban és a közúti forgalomban. „Növelnünk kell a motorok hatékonyságát” – ismeri el a Ducati zseniális versenyfőnöke, aki a 2020-as és 2021-es MotoGP csapat világbajnokságot is megnyerte. „Ez a cég célja az egész világon. De nem hiszem, hogy a hibrid hajtás lesz a megoldás. Új technológiákon kell dolgoznunk és más hajtásokat kell kifejlesztenünk. A mai technológia mellett a belsőégésű motor még mindig a legjobb megoldásnak látszik. De nagy erőfeszítéseket kell tennünk egy olyan motorkerékpár megépítésére, amely hatékonyabb, mint a ma piacon megtalálható gépek.”