2024. április 18. 09:21
KezdőlapMotoGPBagnaia az első tesztnap leggyorsabbja, Márquez újra motoron

Bagnaia az első tesztnap leggyorsabbja, Márquez újra motoron

Az érdeklődők egyrészt nyilván kíváncsiak voltak arra, ki lesz a leggyorsabb. Ez az első tesztnap végén Bagnaia lett. De mindenki figyelte Marc Márquez teljesítményét is.

A MotoGP mezőnye a San Marinó-i Nagydíj hétvégéje után is maradt Misano Adriaticóban, hogy egy kétnapos teszttel készüljön fel a szezon hajrájára. Ennek az eseménynek az első napján volt több érdekes szereplő is a pályán. Ilyven volt egyrészt a négy hónap után visszatérő Marc Márquez, másrészt a Suzuki ajándékát kiélvező Dominique Aegerter is. Ezen sok-sok technikai érdekességet is láthattunk a gyártóktól.

Honda

Márquez fekete Hondája új légbeömlőt, új oldalidomokat és több egyéb aeroelemeket is magára vett, hasonlóan, ahogy a Ducati is kinéz jelenleg. A Honda célja a változtatásokkal az, hogy nagyobb stabilitást és nagyobb tapadást adjon kanyarodás közben a motornak. A nyolcszoros világbajnok nem elsősorban a gyors körökre koncentrált, el is maradt a legjobb időtől több mint egy másodperccel.

Az ismét tesztpilótává visszavedlő Stefan Bradl egy, a Kalex által gyártott lengőkart tesztelt, ami egy érdekes szemléletváltás ahhoz képest, hogy ebből évekig saját gyártású karbonelemet használtak. A Honda nagyon dolgozik azon, hogy kikecmeregjen a gödörből, amit ásott magának, ez ennek az egyik leglátványosabb megnyilvánulása.

Stefan Bradl, Misano teszt
Fotó: MotoGP Media

Dolgozott a Honda másik motorosa, Takaaki Nakagami is, akinek a motorja egy olyan légbeömlőt kapott, amit eddig a japánoknál soha nem láthattunk.

Takaaki Nakagami, Misano teszt
Fotó: MotoGP Media

Yamaha

Az iwatai gyártó korábban már bejelentette, hogy Misanóban egy új motorblokkot próbálgat majd. Fabio Quartararo tulajdonképpen egész évben a meg nem lévő végsebesség miatt panaszkodik, reményeik szerint erre a problémára az új blokk lehet a megoldás. A vb-címvédő és idén is éllovas francia 80 kört tett meg az első nap során.

Quartararo csapattársával, Franco Morbidellivel megjáratott egy új vázat is, valamint itt is feltűnt egy új kialakítású légbeömlő nyílás a motoron. Ez könnyen elképzelhető, hogy már a 2023-as felkészülés része.

Szintén Morbidelli motorjára kerültek fel olyan szárnyelemek, amik nagyobbak, mint amiket a Yamaha eddig használt.

Aprilia

Az olaszok a Yamahához hasonlóan ugyancsak szárnyelemeket próbálgattak, a tesztpilóta Lorenzo Savadori például két külön motorral is. Ismét felkerült a motorra az a hátsó szárnyacska, amelyet idén néhányszor már láthattunk.

Az első tesztnap során Espargaró és Viñales is álltak a legjobb köridők élén, a két spanyol végül harmadik, illetve ötödik lett a nap végén.

A KTM-nél Dani Pedrosa ülhetett motorra, míg a Ducati továbbra is nagyon erős. Utóbbi versenyzői a legjobb 10 időből hatot birtokoltak az első nap végén. A leggyorsabb közülük Pecco Bagnaia volt, szűk két tizeddel márkatársa, Luca Marini előtt.

Dominique Aegerter, Misano teszt 1. nap
Fotó: MotoGP Media

Joan Mir távollétében a Suzuki egyik motorját Dominique Aegerter kapta meg, aki első nekifutásra csak 2,3 másodperccel maradt el Bagnaia legjobb körétől. A boksz másik oldalán Álex Rins jóval inkább „rendes” tesztnapot teljesített, végül hat tized lemaradásban tizenkettedikként zárta a napot.

Az első tesztnap legjobb köridejei – az élmezőny

1. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) – 1:31.292
2. Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) + 0.181
3. Aleix Espargaro (Aprilia Racing) + 0.239
4. Jorge Martin (Prima Pramac Racing) + 0.262
5. Maverick Viñales (Aprilia Racing) + 0.265
6. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0.296
7. Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team) + 0.299
8. Johann Zarco (Prima Pramac Racing) + 0.314
9. Pol Espargaro (Repsol Honda Team) + 0.415
10. Enea Bastianini (Gresini Racing MotoGP™) + 0.449