A francia GMT94 csapat egy gyárilag támogatott Yamaha R1-essel indul a 2023-as Superbike-világbajnokságon. Christophe Guyot csapatfőnök elárulta, kiket tartanak számon az ülésre.
Amikor Christophe Guyot 2017-ben úgy döntött, hogy 2018-tól a Supersport-világbajnokságban indul a GMT94 Yamaha csapatával, már a Superbike-világbajnokságot tartotta szem előtt. Korábban a francia háromszor nyerte meg csapatával az Endurance-világbajnokságot, és ötször volt második.
A 2021-es szuperbike-os tervek konkretizálódtak, és tavaly júliusban Guyot kért egy gyári R1-est a Yamaha Europe-tól. A következő szezonban már egy-egy versenyzője lesz a Supersport és a Superbike osztályokban.
A gyári és a GRT mellett a Yamahának három másik csapata van: a Motoxracing, a Gil Motor Sport és a GMT94 személyében, de az első kettő közel sem áll olyan jó kapcsolatban a Yamaha Europe motorsport vezetőivel, mint Guyot. Éppen ezért a GMT94-es hely különösen vonzó sok versenyző számára, még akkor is, ha a csapat új a kategóriában.
Guyot-nak konkrét elképzelései vannak azzal kapcsolatban, hogy ki üljön jövőre az R1-esén. „A prioritásom az első vagy második helyezett a Supersport világbajnokságból” – mondta a 60 éves pilóta. „Erre vonatkozóan tettem egy javaslatot a Yamahának.”
A világbajnokságot vezető Domi Aegerter elutasította: ha nem sikerül megegyeznie a GRT-vel, akkor még egy évig marad a Supersport-világbajnokságban.
Amennyiben Lorenzo Baldassarri sem akarna náluk szerepelni, olyan versenyzők állnak készenlétben, mint a brit bajnok Tarran Mackenzie és a BSB jelenlegi éllovasa, Bradley Ray. A francia Valentin Debise is szóba jöhet: hazájában 2021-ben Supersport-bajnok volt, a Superbike-ban pedig második, idén mindkét bajnokságot vezeti. A 2021-es IDM Supersportban Patrick Hobelsberger mögött második, a Superbike-ban pedig ötödik lett.
„Úgy gondolom, hogy az első évemben célratörőbb egy olyan versenyzőt vinni, aki a világbajnokságból érkezik” – mondta Guyot a SPEEDWEEK.com-nak. „Mi a különbség Debise és Mackenzie között? Miért gondoljuk, hogy a britek szintje magasabb, mint a franciáké? Debise nagyon gyors, idén 24 futamot teljesített a francia bajnokságban. A Supersportban 12-ből 12-t nyert, a Superbike-ban 12-ből 9-et, kétszer kiesett. Ő egy lehetőség a Superbike helyemre, ha nem szerződök a Supersport bajnokság első vagy második helyezettjével.”
Az már biztos, hogy a GMT94 egyik versenyzője francia lesz. „Valószínűleg a Supersport versenyző” – jegyezte meg Guyot.
Jules Cluzel a szezon végén visszavonul, így Andy Verdoia és Debise lesznek a Supersport-hely esélyesei. Verdoia harmadik szezonját motorozza a Supersportban, és meglepetésre megnyerte a 2020-as esős versenyt Barcelonában. Ezt leszámítva még soha nem volt jobb a nyolcadik helynél. Debise ezzel szemben a 2021-es és 2022-es kilenc vendégszereplése során mindig az első nyolcban végzett. Legjobb vb-eredménye: 4. hely Magny-Cours-ban 2022. szeptember 11-én.