Óriási küzdelmet hozott a Supersport kategória második portimãói futama, amelynek végén Aegerter megszerezte első győzelmét a portugál pályán.
A szombati nap után voltak büntetések és hiányzók a rajtrácson. Tom Booth-Amos az első versenyen elkövetett felelőtlen motorozásért hosszú körös büntetés kapott. Taccini és Huertas pedig hiányoztak a rajtrácsról, előbbi egészségügyi okok miatt, utóbbi pedig Steeman hatalmas bukása után visszalépett a versenyzéstől.
Caricasulónak sikerült legjobban a rajtja, az első kanyarban már az élen fordult Aegerter előtt. Hatalmas volt a helyezkedés a futam elején, Caricasulo visszaesett a harmadik helyre az első körben, majd két versenyzőt előzve visszatért az élre, Aegerter pedig a negyedik helyig csúszott hátra, majd van Straalen is elment a svájci mellett.
What a scrap for the lead! 💥#PRTWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/Y2yC5TFQ4i
— WorldSBK (@WorldSBK) October 9, 2022
Az ötödik körben Sebestyén Péter megfutotta a verseny leggyorsabb körét (ezt később több versenyző is felülmúlta) és már a 14. pozícióban motorozott. Eközben Manzi állt az élre Caricasulo és Cluzel előtt. Aegerter és Baldassarri az ötödik-hatodik helyen haladtak a verseny ezen szakaszában, a duó nagyot meccselt a pozíciókért.
Manzi retakes the lead!
Can the Triumph man do the double? 😲#PRTWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/Tc4Ar8UkH0
— WorldSBK (@WorldSBK) October 9, 2022
Körről-körre változott a vezető pilóta kiléte. Aegerter előre menekült legnagyobb riválisa elől, Cluzel és Manzi előzésével felért a harmadik helyre.
10 körrel a leintés előtt kiélezett küzdelem zajlott az élen, miközben a holland van Straalen a kavicságyban fejezte be a futamot. Caricasulo magabiztos motorozással visszavette a vezetést Aegertertől, akit Niki Tuuli is meg tudott előzni. Sebestyén Péter ekkor a 11. helyen haladt.
A folyamatos csatározások következtében az élmezőnyben egy 10 versenyzőből álló vonat alakult ki, ami parázs küzdelmeket hozott a pozíciókért. Aegerter többször kísérelt meg előzést Caricasulóval szemben, de az olasznak hosszú ideig sikerült visszaverni támadásait.
6 körrel a leintés előtt még mindig teljesen nyílt volt a küzdelem a dobogóért, a versenyzők rendkívül motiváltan (néhol agresszívan) küzdöttek a pozíciókért.
This pace is relentless! 💥#PRTWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/QULT1mRe3m
— WorldSBK (@WorldSBK) October 9, 2022
4 körrel a leintés előtt Tuuli és Manzi buktak. Baldassarri lökte meg Tuulit, aki vitte magával Manzit is. Baldassarri ugyan talpon tudott maradni, de visszaesett a hetedik helyre. Az olasz hosszú körös büntetést kapott felelőtlen motorozásért, a finn versenyzőt pedig az orvosi központba kellett szállítani a bukás következtében további kivizsgálásra. Az esések eredményeként Sebestyén Peti már a 10. helyen haladt.
Crash at Turn 1 involving Tuuli, Manzi and Baldassarri#PRTWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/ZFFjcGyNRL
— WorldSBK (@WorldSBK) October 9, 2022
2 körrel a leintés előtt Caricasulo, Aegerter és Öncü alkotta a vezető triót, a győzelem kérdése még teljesen nyitott volt. Aegerter első portimãói győzelméért küzdött, az utolsó körben az élre is tudott állni, Caricasulo pedig visszacsúszott a negyedik helyre. A második pozícióban De Rosa látta meg a kockás zászlót Can Öncü előtt.
Aegerter újabb diadalával megdöntötte Locatelli rekordját (12 elsőség egy szezonon belül), 13. győzelmét szerezte a szezon során.
Sebestyén Péter a top10-ben motorozott, de az utolsó körben bukott.
An unlucky last-lap crash for Sebestyen, rider OK#PRTWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/IwvRlIdNec
— WorldSBK (@WorldSBK) October 9, 2022
A futam végeredménye:
1 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | |
2 | R. DE ROSA | Orelac Racing Verdnatura | Ducati | 0,501 |
3 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 0,625 |
4 | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 0,630 |
5 | B. SOFUOGLU | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 2,153 |
6 | J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | Yamaha | 2,253 |
7 | L. BALDASSARRI | Evan Bros. | Yamaha | 5,961 |
8 | H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph | 7,796 |
9 | I. VINALES | D34G Racing | Ducati | 11,902 |
10 | N. BULEGA | Aruba.it Racing | Ducati | 14,112 |
11 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | Yamaha | 14,158 |
12 | S. JESPERSEN | Kallio Racing | Yamaha | 15,367 |
13 | M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 16,477 |
14 | M. KOFLER | CM Racing | Ducati | 22,035 |
15 | O. VOSTATEK | MS Racing Yamaha | Yamaha | 24,873 |
16 | O. BAYLISS | BARNI Spark Racing | Ducati | 27,177 |
17 | F. FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 27,989 |
18 | P. HOBELSBERGER | Kallio Racing | Yamaha | 29,078 |
19 | B. CURRIE | Motozoo Racing | Kawasaki | 29,203 |
20 | M. KAWAKAMI | MS Racing Yamaha | Yamaha | 31,117 |
21 | J. GIMBERT | VFT Racing | Yamaha | 33,509 |
22 | J. DIAZ CORBELLA | I+Dent Racing Team | Yamaha | 53,443 |
Nem ért célba: | ||||
RET | SEBESTYÉN PÉTER | Evan Bros. | Yamaha | 1 kör |
RET | N. TUULI | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 4 kör |
RET | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | 4 kör |
RET | J. BUIS | Motozoo Racing | Kawasaki | 7 kör |
RET | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 10 kör |
RET | T. BOOTH-AMOS | Prodina Racing | Kawasaki | 10 kör |
RET | T. EDWARDS | Yart – Yamaha | Yamaha | 11 kör |
RET | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 13 kör |