Franco Morbidelli 2022-ben 19 futamon mindössze 36 pontot gyűjtött, így a világbajnokság tizenkilencedik helyén áll. Lin Jarvis elmagyarázta, miért marad mégis a Yamaha gyári csapatnál az olasz.
Az elmúlt hónapokban több Gújságíró is kritizálta a Yamaha gyári csapatát, amiért nem váltotta le a 27 éves Franco Morbidellit a 2023-as szezonra, pedig több ígéretes jelölt is rendelkezésre állt – Oliveirától kezdve Remy Gardneren át Álex Rinsig.
Lin Jarvis azonban már a májusban kijelentette a SPEEDWEEK.com-nak, hogy a Yamaha továbbra is foglalkoztatja Franco Morbidellit. A Yamaha vezetősége emellett emlékeztetett arra, hogy Franky 2020-ban milyen nagyszerűen szerepelt, és emellett már 3 futamgyőzelem is van a neve mellett a királykategóriában.
2022-ben Morbidelli hosszú időn keresztül csak árnyéka volt korábbi önmagának. 2021 szeptemberében tért vissza a MotoGP-világbajnokságba, miután az első misanói futamon súlyos térdsérülést szenvedett. A Yamahának akkoriban szüksége volt rá, mert Viñales a szezon közben az Apriliához igazolt. „Morbido” ekkor került át a Petronastól a gyári csapathoz.
Azóta a Yamaha vezetőségének nagyon türelmesnek kellett lennie Morbidellivel. A teljesítménye stagnál, annak ellenére, hogy a pénteki vizes FP2-ben az élen végzett Sepangban.
„Ez a szezon nagyon kiábrándító volt Franco számára és számunkra is.” – ismerte el Lin Jarvis a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.
„Az év második felében keményen próbáltuk összekapni őt. A nyári szünet óta az első néhány versenyen egy kicsit megváltoztattuk a bokszban végzett munkánkat. Megváltoztattuk a megközelítést, ami kezdetben úgy tűnt, hogy meghozza a gyümölcsét, nem feltétlenül a pontokban, de egyértelműen láttuk a fejlődést. Úgy gondoltuk, hogy most más irányba megyünk, és ha így folytatjuk, akkor az eredmények is jobbak lesznek. De sajnos ez a terv nem jött össze. Franky szezonja nagyon-nagyon kiábrándító volt.”
„A térdsérülés kétségtelenül megnehezítette a dolgokat, de az elsősorban fizikai tekintetben. Ez befolyásolta Franky teljesítményét 2021 tavaszán. Aztán amikor a 2021-es misanói műtét után a gyári csapatban lépett fel, akkor az még korai volt. A sérülés a 2022-es szezon kezdetére meggyógyult.” – jegyezte meg Lin Jarvis.
„Utólag visszatekintve nem volt helyes, hogy Misanótól kezdve bizonyos elvárásokat támasztottunk Francóval szemben. Idén már teljesített néhány versenyt a gyári motoron, megszokta a csapatot, így sokkal jobb szezonra számítottunk. De nem ez volt a helyzet. . Ez egy fejben dől el. Franky-nek mentális blokkja van. Nincs elég önbizalma ahhoz, hogy igazán agresszívan vezessen. Minden versenyző egyetért abban: a Yamahát ma „támadó üzemmódban” kell vezetni. A kanyarokba kell vinni a sebességet. Ehhez önbizalomra van szükség, és ez az, ami Franky-ből hiányzik.”
„Egy nagyobb potenciállal rendelkező motor jövőre biztosan segíteni fog Franky-nek. De vajon elég lesz ez? Ez a kérdés.”