Több szempontból is történelmi pillanatok a Supersport kategóriában. Az izgalmas futamon pedig a drámák sem hiányoztak. Niki Tuuli több, mint 5 év után szerzett újra pole pozíciót az MV Augustának, és a kezdetektől fogva nagy csatát vívott Can Öncüvel, valamint Federico Caricasuloval.
Kicsit hátrébb alig néhány kört követően már megkezdődtek a bukások. Előbb Van Straalen, majd Soomer bukott, a fordulópont viszont csak ezután következett. Lorenzo Baldassarri is elesett, ezzel jelentősen megkönnyítve Aegerter helyzetét, akinek így már pár pont is elegendő volt a címvédéshez.
Now @canoncu61 takes the lead! 🔥#IDNWorldSBK 🇮🇩 pic.twitter.com/zLthFXHcpg
— WorldSBK (@WorldSBK) November 12, 2022
Az élmezőnyben 8 körrel a vége előtt Öncü megelőzte Tuulit, de lerázni nem tudta ellenfelét. Néhány körrel később szélesre is futott, ezzel a finn versenyző visszavette az első helyet, amelyet a hajrában már nem engedett ki a kezéből. Niki Tuuli a 2017-es Magny-Cours-i futam óta először tudott győzni, mögötte Öncü és Caricasulo állhatott még fel a dobogóra.
THE burnout celebration of the year for @DomiAegerter77! 🛞💨#IDNWorldSBK 🇮🇩 pic.twitter.com/2PNQFPI1gD
— WorldSBK (@WorldSBK) November 12, 2022
Noha lemaradt az első háromról, Dominique Aegerter számára a negyedik hely is azt jelentette, hogy megvédi világbajnoki címét. A svájci végül az utolsó pillanatban 8 ezreddel előzte meg Mortellát, de a bajnokság szempontjából ennek már nincs jelentősége. Aegerter így 3 futammal a vége előtt bebiztosította a címvédést, és kétszeres világbajnokként léphet egy szintet, és folytatja a Superbike-ban jövőre. Ami a magyar szereplést illeti, Sebestyén Péter a 13. helyen végzett.
Végeredmény:
1 | N. TUULI | MV Agusta Reparto Corse | |||
2 | F. CARICASULO | Althea Racing | 3.528 | 3.528 | |
3 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti Racing | 4.226 | 0.698 | |
4 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing Yamaha | 6.029 | 1.803 | |
5 | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti Racing | 6.037 | 0.008 | |
6 | N. BULEGA | Aruba.it Racing WorldSSP Team | 10.034 | 3.997 | |
7 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | 20.344 | 10.310 | |
8 | J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | 21.051 | 0.707 | |
9 | R. DE ROSA | Orelac Racing Verdnatura WorldSSP | 21.664 | 0.613 | |
10 | A. HUERTAS | MTM Kawasaki | 24.751 | 3.087 | |
11 | T. BOOTH-AMOS | Motozoo Racing by Puccetti | 29.205 | 4.454 | |
12 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | 31.177 | 1.972 | |
13 | SEBESTYÉN PÉTER | Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team | 32.438 | 1.261 | |
14 | O. BAYLISS | BARNI Spark Racing Team | 36.214 | 3.776 | |
15 | L. TACCINI | Ten Kate Racing Yamaha | 1’05.396 | 29.182 | |
16 | 25 M. BRENNER | VFT Racing | 1’05.489 | 0.093 | |
17 | 50 O. VOSTATEK | MS Racing Yamaha WorldSSP | 1’05.554 | 0.065 | |
18 | 10 U. ORRADRE | MS Racing Yamaha WorldSSP | 1’06.013 | 0.459 | |
Nem fejezte be a futamot | |||||
L. BERNARDI | CM Racing | 4 Laps |
|
||
L. BALDASSARRI | Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team | 17 Laps |
|
||
S. JESPERSEN | Kallio Racing | 18 Laps |
|
||
G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team |
|
|||
H. SOOMER | Dynavolt Triumph |
|