A trükkös körülmények között zajló futamot Montella húzta be Bulega és Öncü előtt. Caricasulo számára drámaira sikeredett a futam vége.
Időmérő edzés
Izgalmas időmérő edzést tudhat maga mögött a Supersport mezőnye, a száradó pályán Caricasulo húzta be a pole-t, ezredre azonos időt motorozva, Bulega indulhat a második rajtkockából.
A FIM Supersport Világbajnokság utolsó Superpole edzésén drámai küzdelem alakult ki, Federico Caricasulo és Nicoló Bulega ezredre azonos időt értek el. A slick gumikkal való kockáztatás Bulega számára majdnem kifizetődött az edzés végén, végül a második helyet szerezte meg, miután ugyanazt a köridőt motorozta, mint Caricasulo. A pole pozíciót Caricasulo szerezte meg, mivel ő érte el először ezt az időt. Az első sort Yari Montella egészítette ki, az újonc először indult az első sorból. Dominique Aegerter a negyedik helyen végzett. Mellőle Lorenzo Baldassarri indulhatott, míg az újonc Marcel Schroetter zárta az első hatot.
1 | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 1’37.161 | |
2 | N. BULEGA | Aruba.it Racing | Ducati | 1’37.161 | |
3 | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 1’37.314 | 0.153 |
4 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing | Yamaha | 1’37.381 | 0.220 |
5 | L. BALDASSARRI | Evan Bros. | Yamaha | 1’37.646 | 0.485 |
6 | M. SCHROETTER | MV Agusta Reparto | MV Agusta | 1’37.758 | 0.597 |
7 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 1’38.018 | 0.857 |
8 | R. DE ROSA | Orelac Racing | Ducati | 1’38.226 | 1.065 |
9 | S. JESPERSEN | Kallio Racing | Yamaha | 1’38.351 | 1.190 |
10 | N. TUULI | MV Agusta Reparto | MV Agusta | 1’38.625 | 1.464 |
11 | H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’38.798 | 1.637 |
12 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’38.814 | 1.653 |
13 | A. HUERTAS | MTM Kawasaki | Kawasaki | 1’38.882 | 1.721 |
14 | O. BAYLISS | BARNI Spark Racing | Ducati | 1’38.893 | 1.732 |
15 | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 1’39.166 | 2.005 |
16 | J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1’39.328 | 2.167 |
17 | P. SEBESTYEN | Evan Bros. | Yamaha | 1’40.211 | 3.050 |
18 | L. TACCINI | Ten Kate Racing | Yamaha | 1’40.414 | 3.253 |
19 | T. BOOTH-AMOS | Prodina Racing | Kawasaki | 1’41.384 | 4.223 |
20 | O. VOSTATEK | MS Racing | Yamaha | 1’41.528 | 4.367 |
21 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1’41.670 | 4.509 |
Nem kvalifikálta magát | |||||
U. ORRADRE | MS Racing | Yamaha | 1’42.052 | 4.891 | |
L. BERNARDI | CM Racing | Ducati | 1’42.866 | 5.705 | |
M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 1’43.036 | 5.875 |
Első futam
A Superpole edzés száradó pályán zajlott, de a Supersport mezőnyének első futama előtt leesett az eső, így vizes aszfalton kezdte meg idei utolsó előtti futamát a mezőny.
Caricasulo jól kapta el a rajtot, ahogy Bulega és Montella is. Montella néhány méter után megelőzte ducatis riválisát. Az első körben Stefano Manzi bukott a vizes aszfalton, ahogy Soomer is, míg Tuuli el sem tudott rajtolni a futamon.
Can Öncü is el tudott menni Bulega mellett az első kör végén.
Caricasulo holds the lead from Montella, while @nbulega slips back 💥#AUSWorldSBK 🇦🇺 pic.twitter.com/ByKD9nd7rO
— WorldSBK (@WorldSBK) November 19, 2022
Az olasz röviddel később már a 6. helyen találta magát, miután Aegerter, majd Baldassarri is megelőzte. A negyedik körben a bátran motorozó Montella állt az élre Caricasulo előtt.
Montella takes the lead! 💥#AUSWorldSBK 🇦🇺 pic.twitter.com/bDv74w6Hy0
— WorldSBK (@WorldSBK) November 19, 2022
A 4-es kanyarban Aegerternek kellett hatalmasat mentenie, amivel Bulega és Baldassarri közel került a kétszeres bajnok svájcihoz. A trükkös körülmények között Montella is bemutatott egy mentést, majd Caricasulo is hibázott, így az élen álló duó cserélgette egymás között a pozíciót.
We all felt that save @DomiAegerter77! 😲#AUSWorldSBK 🇦🇺 pic.twitter.com/Rsni2rOV5S
— WorldSBK (@WorldSBK) November 19, 2022
Bulega ismét megtalálta a tempóját, Aegertert és Baldassarrit is visszaelőzte és megindult Öncü után a dobogóért. A futam első harmada után a gyengén kezdő Sebestyén Peti már a 13. helyen körözött a pályán.
10 körrel a leintés előtt Bulega Öncü előzésével odaért a harmadik helyre és nagy tempót diktálva elindult a vezető duó után, akik mögött több mint 2 másodperces lemaradással motorozott.
The fight for third is @nbulega 🆚 @canoncu61 ⚔️#AUSWorldSBK 🇦🇺 pic.twitter.com/q4A7kZEvlr
— WorldSBK (@WorldSBK) November 19, 2022
6 körrel a leintés előtt Caricasulo visszavette a vezető helyet és gyorsan elkezdte növelni előnyét Montellával szemben. Eközben hátrébb Baldassarri előzte meg Aegertert, míg Sebestyén Peti Bayliss-el küzdött a 12. helyért.
Caricasulo előnyépítése nem tartott sokáig, néhány körrel később újra Montella állt az élen, a két olasz versenyző nagy csatát vívott a futamgyőzelemért, folyamatosan ment a helycsere kettőjük között. Caricasulo az utolsó körben eldobta motorját, így Montella ünnepelhette első futamgyőzelmét. A második helyen Bulega szelte át a célvonalat, míg Öncü a harmadik helyen végzett, megelőzve Baldassarrit és Aegertert. Caricasulo a hetedik helyen ért célba bukása után.
Caricasulo is out! 🤯#AUSWorldSBK 🇦🇺 pic.twitter.com/k9SZlvX7Js
— WorldSBK (@WorldSBK) November 19, 2022
Sebestyén Peti a 13. helyen fejezte be a futamot, így ismét pontokat tudott szerezni.
VÉGEREDMÉNY:
1 | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | |
2 | N. BULEGA | Aruba.it Racing | Ducati | 2.706 |
3 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 5.889 |
4 | L. BALDASSARRI | Evan Bros. | Yamaha | 7.223 |
5 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing | Yamaha | 12.212 |
6 | R. DE ROSA | Orelac Racing | Ducati | 15.183 |
7 | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 21.181 |
8 | T. BOOTH-AMOS | Prodina Racing | Kawasaki | 25.366 |
9 | S. JESPERSEN | Kallio Racing | Yamaha | 31.285 |
10 | A. HUERTAS | MTM Kawasaki | Kawasaki | 33.492 |
11 | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 1’05.418 |
12 | O. BAYLISS | BARNI Spark Racing | Ducati | 1’05.839 |
13 | P. SEBESTYEN | Evan Bros. | Yamaha | 1’05.995 |
14 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’20.668 |
15 | L. BERNARDI | CM Racing | Ducati | 1’22.217 |
16 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1’30.060 |
17 | L. TACCINI | Ten Kate Racing | Yamaha | 1’34.243 |
Nem ért célba | ||||
J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1 kör | |
M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 10 kör | |
O. VOSTATEK | MS Racing | Yamaha | 12 kör | |
M. SCHROETTER | MV Agusta Reparto | MV Agusta | 13 kör | |
U. ORRADRE | MS Racing | Yamaha | 15 kör | |
H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph | ||
N. TUULI | MV Agusta Reparto | MV Agusta |