Hetedik szezonjára készül a KTM, amelynek munkáját 2019 óta segíti a visszavonult MotoGP legenda. Az utolsó valenciai teszt óta két hét telt el, azóta volt idő analizálni az ott tapasztaltakat. Az osztrák gyártónál alapos változások mentek végbe, hiszen pilóta-, és mérnöki fronton is új emberek érkeztek a csapathoz. Bár 2020 óta minden évben nyertek több futamot, mégis hiányzik az a kiegyensúlyozottság, hogy komoly vb-esélyesnek számítsanak. Csak érdekességképpen a Ducati beszállását, illetve a Suzuki utolsó visszatérését követően ennél kevesebb idő alatt nyertek bajnokságot, bár a képlet nem ennyire fekete és fehér – nem beszélve az Aprilia ellenpéldájáról.
Dani Pedrosa: „A versenyzők pontosan tudják, mik a motor gyenge pontjai, mert nehéz minden pályán az élmezőnyben lenni, és mert az időmérőkön néha igencsak szenvednek. Megoldást találni viszont nem olyan egyszerű a mérnököknek, mert nem ők ülnek a motoron, és nem látják, hogy a pályán mi történik pontosan.”
A gyenge egykörös tempó miatt a versenyzők szinte rá vannak kényszerülve, hogy a jó eredményhez nagy felzárkózásra van szükség.
„Az elmúlt két évben a kvalifikáció volt a gyenge pontunk. A Ducatisok könnyen javultak egy másodpercet, amikor felrakták az új lágy gumikat, ráadásul nyolc motorral a rajtrácson a többieknek nem könnyű az elejéből rajtolni. A KTM viszonylag jól kezelhető volt használt gumikon, de nem tudtunk eléggé javulni friss abroncsokon, így az első sorokból sem tudtunk rajtolni. Ezt követően pedig van ez a jelenség, hogy az első gumiban szélárnyékban extrém szintekre felmegy a nyomás, így utána esélyed se lesz pozíciókat szerezni.”
A Michelin gumik szerkezetén ugyan nem tudnak változtatni, és a szélárnyékban motorozás problémáit mindenki megtapasztalja, de az egykörös tempó javulásával komoly potenciál lehet bennük.
„Biztos vagyok benne, hogy a kiegyensúlyozottságunk javulni fog, és jobb rajthelyeket szerzünk. Ez az egyik legfontosabb része a hétvégének, és vannak javulásra utaló jelek. Találtunk két problémát ezzel kapcsolatban, amelyeket remélhetőleg 2023-ra meg tudunk oldani.”
A siker kulcsa amilyen egyszerűnek hangzik, annyira nehéz. A legfontosabb tényező, hogy a motor hogyan kezeli a gumikat.
„A gumik egyértelműen a kulcspont. Gyakran előfordul, hogy egy adott pályán egy adott keverék jobban fekszik az egyik motornak. Utána egy másik pályán egy másik gumi pedig más gyártónak kedvez. Ez egyfelől a Ducatinak kedvez, mert abból 8 motor van a rajtrácson, és egyértelműen jobban kezelte a gumikat, mint a többiek. Talán a beállításokban megtalálták az egyensúlyt a kemény és a lágy keverék között, így bármilyen keverékhez jól alkalmazkodnak.”