A Binder testvérek közül a fiatalabbik egyenesen a Moto3-ból került fel a MotoGP-be 2022-re az új RNF Yamaha szatellitcsapathoz, a dél-afrikai pedig magával hozta a támogatást.
Az RNF – korábban Petronas SRT – úgy döntött, hogy 2023-ra szakít a Yamahával, miután nem tudott hosszabb távú szerződést kötni a japán márkával, és jövőre az Aprilia első szatellitcsapata lesz.
Binder, aki a 26 versenyző közül a 24. helyen végzett a 2022-es évben 12 ponttal az egyéves M1-essel, az RNF „szerencsejátéknak” tekintette, de remélte, hogy egy következő idényben majd szállíthat jó eredményeket a csapatnak. Ám végül másképp alakult.
A Motorsport.com-nak adott exkluzív interjújában Razali azonban azt állítja, hogy Binder azért veszítette el a 2023-as ülést Raúl Fernándezzel és az ötszörös futamgyőztes Miguel Oliveirával szemben, mert közvetlenül a Yamahával szerződött.
„Darryn előléptetése a MotoGP-be egy szerencsejáték volt, egy kockázat mind számunkra, mind számára” – mondta Razali.
„Nyilván nem az a cél, hogy jöjjön és Fabio [Quartararo] legyen – közel sem, ez lehetetlen. Úgy gondoltuk, hogy megvan benne, ami kell, és bizonyos mértékig meg is mutatta, hogy képes MotoGP-motorozni, de még mindig tanult. Egy év alatt nem lehet sokat elérni, így a terv az volt, hogy több évig a Yamahával maradunk, és vele folytatjuk. Sajnos azonban szerződést kötöttek vele a Yamahával. Ha velünk szerződött volna, és átváltunk volna az Apriliára, akkor tiszteletben tartottuk volna ezt a megállapodást. De sajnos az együttműködés a Yamahával nem folytatódott, és ő ebben az értelemben áldozat. Amit véghezvitt az így is lenyűgöző, hiszen a Moto3-ból érkezett.”
Razali szerint Binder nem kapott „igazi fejlesztést” a 2021-es specifikációjú Yamahán, de úgy véli, „egy újoncnak elég jó volt [a motor]”.