back to top
2024. november 21. 21:27
KezdőlapMotoGPMarc Márquez dühös volt a Honda miatt

Marc Márquez dühös volt a Honda miatt

Álex Márquez nem tartja kizártnak, hogy bátyja, Marc távozzon a Hondától, miután saját szemével látta, hogy a hatszoros MotoGP-világbajnok mennyire dühös. A spanyol versenyző arról is beszélt, hogy nem érezte magát otthon a japán gyártónál, ezért szüksége volt a változásra.

Amióta mindketten a MotoGP-ben indulnak, először fog előfordulni a Márquez-testvérekkel, hogy nem egy gyártónál versenyeznek, hiszen Álex a Ducatit használó Gresini csapatához távozik. A valenciai tesztelésen már ebben a felállásban vettek részt, és bár Marc Márquez összesítésben előrébb végzett öccsénél, mégis utóbbi lehet optimistább.

A két fivér a nyolcadik, illetve a tizedik pozícióban zárt, ám a két gyártó többi motorja jelentősen árnyalja a képet. Míg az első hét helyen öt Ducati volt található, addig a hatszoros MotoGP-világbajnok messze a leggyorsabb volt a Hondák közül. Nem véletlen, hogy közvetlenül a teszteket követően meglehetősen feldúltnak tűnt.

Márquez részletesen beszélt az őt érintő változásokról

Együtt voltunk az autóban, és egy szót sem szóltunk – emlékezett vissza Álex Márquez azokra a pillanatokra a La Gazzetta dello Sportnak adott interjújában. – Marc dühös volt. Megkérdeztem tőle, hogy kipróbált-e új dolgokat, ő pedig azt mondta, hogy igen, de semmi nem működött, és ennyi volt. Én annyit mondtam neki, hogy a Ducati más volt. Ő a bátyám, de le akarom győzni.”

Marc Márquez komolyan figyelmeztette a Hondát, a távozást is kilátásba helyezte

A 29 éves pilóta később nyilvánosan is kritizálta a motort, és kijelentette, azzal a versenygéppel biztosan nem fog vb-t nyerni. Nemrég pedig már arról beszélt, hogy bár szeretne a Hondával visszatérni a csúcsra, ha ezt nem látja lehetségesnek, akkor más lehetőségek után néz. Öccse szavai alapján pedig valóban így gondolkodik. „Úgy gondolom, hogy ha a Honda megteszi a szükséges lépéseket előre, Marc nem fog távozni – vélekedett. – Ez az a csapat, ahol mindig is versenyzett, amely várt rá és tisztelte őt, amikor megsérült. Ha viszont a motor nem lesz alkalmas a világbajnoki címre, akkor lehetséges.”

A maradás a halált jelentette volna

Ami Marc Márqueznél egyelőre még csak lehetőség, az Álexnél most megvalósult: a 26 esztendős motoros elhagyta az LCR Hondát a Gresini, illetve a Ducati kedvéért. A kétszeres MotoGP-dobogós mindenképpen távozni akart, mert a japán gyártónál rosszul érezte magát, és nem látott kiutat az évek óta tartó eredménytelenségből.

Szükségem volt a változásra, a maradás a halált jelentette volna – magyarázta. – Tudom, hogy gyors motorom lesz, és ez fontos egy versenyzőnek. Hogy aztán mi fog történni, az a csuklótól függ. Három nehéz évet [töltöttem] a Hondával? Főleg az utolsó volt az. Egy pilótának nem könnyű Katartól Valenciáig ugyanazt a motort vezetnie. Ha versenyképes, akkor rendben van, de ha az embernek rengeteg gondja van, húsz versenyt kemény teljesíteni. Nem könnyű elfogadni, ha azt látja, hogy mások motorja javul. Aztán, miután bejelentettem, hogy a Gresinihez megyek, nem kaptam semmit. Nem azt mondom, hogy nem dolgoztak, de nem úgy, ahogyan a Hondának kellene.”

Márquez 2020-ban debütált a gyári csapat, azaz a Repsol Honda színeiben Jorge Lorenzo utódjaként. Abban az évben két dobogót szerzett, vagyis nem volt sikertelen a bemutatkozó idénye. A következő szezonra azonban lefokozták, így az elmúlt két évet az LCR-nél töltötte, ahol már nem mentek annyira simán a dolgok. Igaz, mindez nem a csapaton múlott.

Álex Márquez is kemény szavakkal illette a Hondát

Az első évemben fontosnak éreztem magam, és jó eredményeket szereztem, ők pedig értem is megtették mindazt, amit Jorge Lorenzóért, ami működött nálam – idézte fel első évét. – Fejlődtem, két dobogós helyezést értem el, de amikor az LCR-hez kerültem, magányosnak és jelentéktelennek éreztem magam. A Honda, nem pedig a csapat miatt, amellyel mindig is remek kapcsolatom volt.”

Márquez korábban a rossz kommunikációt is felrótta a Hondának. Ehhez képest a Ducatinál teljesen mást tapasztalt Gigi Dall’Ignától, a gyártó versenyfőnökétől. „Őszintén szólva ez volt a legjobb: Valenciában bejött a garázsba, és bemutatott a csapatának, találkozni akart velem – árulta el. – Nem volt szerződésem a Ducatival, nem volt kötelező ezt tennie, de mindenkit meg akar hallgatni, hogy javítson a motoron.”