back to top
2024. október 30. 11:29
KezdőlapMotoGPVilágbajnok F1-es csapat repítené az élre a MotoGP gyártóját

Világbajnok F1-es csapat repítené az élre a MotoGP gyártóját

A KTM MotoGP projektje és az F1 bajnok Red Bull szakemberei szorosan együttműködnek az aerodinamikai csomag fejlesztésén 2023-ban.

A KTM 2022-ben két győzelmet aratott az immár az RNF Aprilia-hoz igazoló Miguel Oliveira révén, és a konstruktőri tabellán az összesítésben a negyedik helyen végzett. Azonban nem sikerült ugyanolyan előrelépést elérnie a motorjával, mint európai márkatársainak, a Ducatinak és az Apriliának. Beirer elismerte, hogy „nem tettünk eleget az aerodinamika terén”, ami az egyik oka volt annak, hogy nem volt olyan versenyképes.

Ennek enyhítésére a KTM a Red Bull Forma-1-es csapatával együttműködve az angliai Milton Keynes-i bázison az RC16 aero-csomagjának fejlesztésén dolgozott 2023-ra.

Az Autosportnak nyilatkozva Beirer elmondta, hogyan működött ez a kapcsolat: „Az integráció módja nagyon egyszerű: ők kifejlesztenek egy aerodinamikai csomagot, mi pedig felrakjuk a motorra.

Nem árulok el részleteket arról, hogyan dolgozunk, de annyit elárulhatok, hogy elképesztő élmény volt számunkra. Nagyszerű emberekkel dolgoztunk az ő oldalukról, és az együttműködés velük nagyon felüdítő, és hihetetlenül jó ötleteik vannak és profi munkastílusuk és a puszta tudásuk.

Szóval, nagyon élvezzük ezt a kapcsolatot. Ez nem azért van, hogy valamit gyorsan javítsunk, ez egyértelműen egy hosszú távú program, ahol segítenek nekünk fejleszteni a motor aeroját.

Nagyon boldog vagyok, és úgy érzem, hogy az, hogy mellettünk vannak, egy fontos része a jövőbeli kirakós játékunknak. A projekt neve Red Bull. Szóval, mi együtt vagyunk, de soha nem nyitottuk ki igazán az ajtót a technológia átadására ezen az oldalon. Szóval, ez igazán új, és jelenleg fantasztikus.”

Az elmúlt években az F1 szépen lassan belopta magát a MotoGP-be. Az Aprilia vezérigazgatója, Massimo Rivola korábban a Ferrari sportigazgatója volt. Vezetése alatt az F1-es paddockból hozott mérnököket az Aprilia projektjébe. A Yamaha pedig a korábbi Forma-1-es szakembert, Luca Marmorinit bízta meg azzal, hogy segítsen a 2023-ra tervezett motorjánál.

Olasz Forma-1-es szakembert igazolt a “nyitottabb” Yamaha

Hogy ezek a váltások és együttműködések mennyire lesznek gyümölcsözőek, az a jövőben fog kiderülni. Az F1-es autó és egy MotoGP gép fejlesztéséhez szükséges megközelítés ugyanis merőben más.

Beirer arra figyelmeztet, hogy a MotoGP-csapatok a költségek miatt nem feltétlenül meríthetnek a Forma-1-ből, illetve azt is leszögezte, hogy a MotoGP-nek meg kell őriznie az identitását.

„Óvatosnak kell lennünk, mert a Forma-1-ben minden projekthez legalább egy plusz nullát hozzá lehet tenni. Teljesen más költségvetéssel és munkaerővel dolgoznak. Vagyis ahol nekünk 10 emberünk van, ott nekik több mint 100. Tehát az eredmény nagyon más.

Nagyon óvatosnak kell lennünk, mert MotoGP-menedzserként áttekinteni egy F1-es projektre olyan, mint amikor egy gyerek beszabadul a cukrászdába. Minden, amit látsz, annyira menő és annyira profi, és át szeretnéd venni. De ha behozod, ahhoz, hogy minden részletet beépíts, tízszer akkora költségvetésre van szükséged. Szóval, ez nem reális. Ezért kell nagyon óvatosnak lennünk, hogy ne a Forma-1-et másoljuk a MotoGP-ben.

Ez egy más világ. A Forma-1 az Forma-1, és szerintem a MotoGP-nek nem szabad versenyeznie ezzel a sorozattal.

Élveznünk kell, hogy mi vagyunk az első számú sportág két keréken. Szóval, ezért harcolunk az egyik oldalon a szabályokkal, hogy ne menjünk túl messzire. De a szabályok olyanok, amilyenek, szóval ki kell használnunk, amit tudunk.

Szerintem üdítő, hogy van néhány F1-es ember a paddockban, de a motor nem autó, szóval másképp kell gondolkodni. Tehát olyan emberekre van szükséged, akik igazán nyitott gondolkodással alkalmazkodnak a motoros világhoz.

Mindannyian versenymániások vagyunk, ők imádják a motorversenyzést, mi pedig a Forma-1-et. Igen, jó, hogy ezek az F1-es emberek ott vannak a paddockban, de óvatosnak kell lennünk a pénzzel.” – zárta szavait Beirer.