2024. április 20. 02:10
KezdőlapMotoEA MotoE új korszakának első leleplezése is megtörtént (képek)

A MotoE új korszakának első leleplezése is megtörtént (képek)

A Gresini Racing csapata felfedte 2023-as motorját szombaton. A MotoGP alakulaton kívül megmutatták az új MotoE versenygépet is.

A Felo Gresini Racing által Matteo Ferrarival és Alessio Finellóval tartott csapatbemutató részeként Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyigazgatója nyilatkozott a 2023-as MotoE világbajnokságra készülő új V21L-ről.

A MotoE-ben a Gresini Racing a folytonosságra épít : a versenyzőpáros változatlan maradt Matteo Ferrarival és Alessio Finellóval. A festésen sok újdonságot nem látunk, azonban ezen kívül minden más megváltozik a 2023-as elektromos sorozatban: először lesz a Ducati a motorszállító, és először lesz hivatalosan is világbajnokság.

 

A Gresini Racing volt az első MotoE-csapat, amely szombaton bemutatkozott Cerviában. A Ducati versenyfőnöke, Gigi Dall’Igna megragadta az alkalmat, hogy személyesen beszéljen a Borgo Panigale legújabb versenygépéről: „Ez a Ducati első lépése a villamosítás terén. A Ducati úgy döntött, hogy ezt a lépést Ducati-stílusban teszi meg – vagyis a versenyzéssel kezdjük, és előbb kifejlesztjük a technológiákat, mielőtt utcai motort építenénk.”

„Nagyon elégedettek vagyunk a tesztpilótáinktól az elmúlt évben kapott visszajelzésekkel” – árulta el a Ducati Corse vezérigazgatója. „Most nagyon kíváncsian várjuk az összes versenyző visszajelzését az első teszten.” A tesztekre március 6. és 8. között kerül sor Jerezben.

Dall’Igna határozottan bizakodó: „Büszkék vagyunk a motorra, mert a köridők és minden nagyon jónak tűnik jelenleg”.

A Ducati egyelőre nem nyilatkozik az elektromos motorkerékpárral kapcsolatban, de a köridők állítólag nagyjából három másodperccel maradnak el a 2022-es vb-szezon Energica idejétől. A 225 kilós Ducati motor végsebessége hivatalosan 275 km/h.

Úgy tűnik, Dall’Igna megkedvelte az új MotoE projektet, amelynek keretében a Reparto Corse technikusai szorosan együttműködnek majd a Ducati R&D (kutatás-fejlesztési) részlegével. A VW csoporttól is fontos támogatást kaptak.

„Mérnökként általában nem lehet üres lapon kezdeni, amikor egy projektbe belevágsz. De ebben az esetben ezt kellett tennünk” – mondta a Ducati szakembere. „A motorkerékpár kulcsszámai, mint például a súlyelosztás, mások, más a tömeg és természetesen teljesen más az elektromos motor teljesítményleadása. Szóval sokat kellett gondolkodnunk a motor megtervezése előtt. Ducati-stílusban néhány új ötletünk is van a motoron. Ez még csak a kezdet” tette hozzá Dall’Igna.

Természetesen a pilótákat is megszólaltatták a csapatbemutatón:

„Ez lesz az ötödik közös évünk, de rengeteg újdonság lesz: új hétvégi formátum és egy új motor sokkal több beállítással, amin dolgozhatunk ,” – mondta Ferrari, a MotoE első bajnoka 2019-ben. „Ez lesz az első igazi hivatalos év, mint világbajnokság, és jó lenne mindezen újdonságok mellett megismételni az első év eredményét.  Az első célunk mellett az lesz a fontos, hogy a 2022-es szezon utolsó részében elért eredményekkel induljunk. Szeretném még egyszer megköszönni a Gresini Racing minden tagjának a belém vetett bizalmat és megpróbálom majd jó eredményekkel viszonozni.”

Alessio Finello a maga részéről elmondta, hogy „idén új kihívás kezdődik egy új motorral. Nagyon fontos lesz, hogy jól teljesítsünk a teszteken, és azonnal bizalmat találjunk a Ducati iránt. Előnnyel indulok, mert már ismerem az egész csapatot, szilárd alapokkal végunk neki az évnek. Fontos szezonra számítok az eredmények szempontjából, hiszen egy év tapasztalat van a hátam mögött.  Alig várom, hogy elkezdhessem, 100%-ban a célomra koncentrálok. Köszönöm a csapatnak, hogy adtak még egy esélyt, és biztos vagyok benne, hogy sok sikert fogunk együtt elérni.”

Íme néhány kép a 2023-as Gresini MotoE versenygépről: