A tavalyi MotoGP-idény legjobban szereplő privát istállója bemutatta idei motorfestését. A csapatnál nem sok minden változott a tél folyamán, hiszen a versenyzők maradtak, és továbbra is a Ducati aktuális versenygépét fogják használni.
Szerdán folytatódott a MotoGP-bemutatók sora. Azok után, hogy két nappal korábban a Ducati gyári csapata leleplezte idei motorját, a Desmosedici GP23-ast, most megtudhattuk, hogy egy másik csapat színeiben hogyan fog festeni a versenygép. A szintén ezeket a motorokat használó Pramac Racing ugyanis leleplezte a 2023-as festését.
Bár a 2022-es csapat-világbajnokság első hét helyezettje közül az olasz alakulat volt az egyetlen, amely győzelem nélkül zárta az idényt, a pontszámot tekintve (a futamok számával arányosítva) majdnem, míg a végső helyezés szempontjából teljes mértékben sikerült megismételni az azt megelőző szezonban látottakat. Bár körülöttük kicserélődtek a pozíciók, de tavaly is elmondható volt, hogy a Pramac lett az év legeredményesebb szatellitistállója, megelőzve az összes japán gyári csapatot.
Hogy idén mire lehetnek képesek, az nyilvánvalóan attól is függ, hogy a Ducati, illetve a többi gyártó milyen mértékben képes előrelépni. Ha a bolognaiak technikai fölénye továbbra is megmarad, akkor idén is összejöhet számos dobogó, sőt, akár egy-egy futamgyőzelem is. A Gresinivel és a VR46-tal ellentétben ugyanis a Pramac ezúttal is az aktuális Desmosedicivel fog harcba szállni.
Tavaly az olasz istálló pilótái között volt az egyik legszorosabb küzdelem csapaton belül. Johann Zarcónak még mindig nem jött össze a várva várt futamgyőzelem a királykategóriában, de ha sikerül fenntartania tavalyi formáját, akkor idén akár meg is törhet a jég. Hogy teljesítményében szerepet játszik-e majd, hogy ismét szakított tanácsadójával, az majd a következő hónapok során kiderül.
Ismét nem jött össze – a Pramac Ducati versenyzője egyedül vág neki az idei szezonnak
Csapattársa ezúttal is Jorge Martín lesz, aki, a 2021-es sérülése miatt kihagyott futamokat is figyelembe véve nagyjából hasonló teljesítményre volt képes a második évében, mint az elsőben, csupán a győzelem nem jött össze. A spanyol pilótának alighanem nagy csapás volt, hogy a gyári Ducati Enea Bastianinit választotta az idei szezonra, és arról is őszintén beszélt, hogy eddigi egyetlen diadala után egy időre túlságosan is fejébe szállt a dicsőség.
Fejébe szállt a dicsőség a MotoGP futamgyőztesének, „idióta” módon viselkedett
Martín azonban idén ismét megmutathatja magát, és többen is úgy vélik, hogy ő lehet a szezon meglepetésembere. Egy esetleges jó szereplés pedig akár gyári szerződést is érhet, olyannyira, hogy a Yamahával állítólag már tárgyalt is. Éppen ezért érdemes lesz figyelni rá, illetve a Pramacra, mert ha valóban csapatot vált, az vélhetően egy nagyobb dominót fog elindítani a pilótapiacon.
Még el sem kezdődött az idény, de máris csapatváltásról tárgyalnak a MotoGP-ben