back to top
2024. november 25. 01:54
KezdőlapMotoGPA Ducati duplán élre állt az eddigi legfontosabb napon Sepangban

A Ducati duplán élre állt az eddigi legfontosabb napon Sepangban

A Ducati két motorja végzett az első két helyen a sepangi MotoGP-shakedown harmadik, utolsó napján. Bár a Yamaha most lemaradt, de jelentősen javult a végsebessége, míg a Honda ezúttal sem tudott az élmezőnyben végezni, de nem feltétlenül kell aggódniuk. Az eső ezúttal egyáltalán nem érkezett meg.

Véget ért a 2023-as MotoGP-idény első fontosabb eseménye, a Malajziában rendezett shakedown. Azok után, hogy vasárnap és hétfőn is eleredt az eső, így a versenyzők nem tudtak végig érdemi időket motorozni és tesztelni az új alkatrészeket, a csapadék ezúttal elmaradt. Ami pedig szintén fontos változás, hogy a Ducati letaszította az élről a Yamahát.

Ismét eleredt az eső, a Yamaha újabb „csonka” napot zárt az élen Sepangban

Mivel az időjárás most volt a legközelebb az ideálishoz, a köridők is ezen a napon lettek a legjobbak. Michele Pirro egyedüliként ment 2 perc alá, egészen pontosan 1:59.803 másodperces idővel zárt az első helyen. A második pozícióban szintén ő zárt, hiszen a másik tesztmotoron 315 ezreddel volt lassabb. Az olasz tesztpilóta összesen 51 kört tett meg a versenygépen, amelyen új szárnyelemek voltak felfedezhetők.

MotoGP, Michele Pirro, Ducati, shakedown Sepang 2023, 2. nap
Az egész shakedownt tekintve is a Ducatié lett a legjobb idő (Fotó: MotoGP Media)

A harmadik helyre az előző két napot az élen záró Yamaha ért oda, amelyet ezúttal is többen vezettek, de a korábbiakhoz hasonlóan most is Cal Crutchlow-é lett a legjobb idő. A brit pilóta 55 századdal maradt le Pirro jobbik idejétől. Ez elsőre soknak tűnhet, de egyrészt a köridőknek egyelőre nincs akkora jelentőségük, másrészt az új burkolatot tesztelő japánok számára akadt pozitív jel is.

Crutchlow ugyanis 335,4 km/h-ra volt képes a mérési ponton, ami mindössze 1 km/h-val lassabb Pirro hasonló adatánál, de ami még fontosabb, 4 km/h-val jobb, mint amit Fabio Quartararo produkált a tavalyi sepangi időmérőn. A háromszoros MotoGP-futamgyőztes szerint viszont mindebből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni. „Ne tulajdonítsunk akkora jelentőséget a végsebességeknek! – idézi őt Peter McLaren, a Crash.net újságírója. – A mérési pont a féktávnál van, így [a tempó] sokszor változik. Ugyanakkor gyors a motorunk.”

A legjobb Yamaha mögött az idény egyetlen újonca, a Tech3 csapatát erősítő Augusto Fernández zárt 679 ezredes lemaradásban. Az idei év eddigi legizgalmasabb újításával előrukkoló Apriliának Lorenzo Savadori révén már közel 1 másodperc volt a hátránya, a Hondának pedig annál is több. Igaz, a beszámolók szerint Stefan Bradl egyetlen korábban még nem látott elemet sem tesztelt.

Az F1-es Ferrari betiltott megoldására hajaz az izgalmas újítás a MotoGP-ben

Ugyanez igaz a KTM-re is, legalábbis Jonas Folgerére, akinek már 3,820 másodperc volt a lemaradása, de ez nyilvánvalóan nem tükrözi a valóságot. Már csak azért sem, mert Dani Pedrosa ismét időmérő jeladó nélkül ment. Arról ezúttal egyelőre nincs információ, hogy milyen időre volt képes, de arról igen, hogy a valenciaihoz hasonló burkolattal ment.

A shakedown ezzel véget ért, és most kétnapos pihenő következik. Pénteken aztán elkezdődik a teszt, amelyen már a tesztpilóták és az újonc mellett a többi állandó versenyző is részt vesz. Ahogyan a shakedown, úgy ez is három napon keresztül fog zajlani: a körözés minden nap magyar idő szerint éjjel 3 órakor indul, és 11:15-kor ér véget.

A sepangi shakedown harmadik napjának végeredménye