back to top
2024. november 22. 01:11
KezdőlapMotoGPTovábbra sincs egyetértés a MotoGP-szurkolók számára kritikus területen

Továbbra sincs egyetértés a MotoGP-szurkolók számára kritikus területen

Az elmúlt években a szurkolók és a csapatok egy része is kritizálta a királykategóriában elindult folyamatot, miszerint a technika egyre nagyobb szerepet kap, ami kevésbé látványos versenyekhez vezet.

Az utóbbi időszakban egyre hangosabbak azok a vélemények, miszerint a MotoGP-ben túl nagy hangsúlyt kapnak a technikai fejlesztések, többek között az aerodinamikai elemek. Ennek következtében egyre kevesebb előzést láthatnak a szurkolók, és a versenyzők tehetsége is kevésbé hangsúlyos, mint a korábbi években. Erre a nyolcszoros világbajnok Marc Márquez is kitért már.

Márquez szerint súlyos probléma az előzések hiánya

A KTM motorsport-igazgatója, Pit Beirer a csapatbemutatón is figyelmeztetett már erre: „Az az érzésem, hogy a motorok már annyira jók, hogy minden, amit most hozunk, azt eredményezi, hogy a versenyzők később fékeznek és gyorsabban jönnek a kanyarban. De akkor hol lesz a jövőben előzés?”

Emellett természetesen a motorfejlesztés magas költsége sem elhanyagolható. A Ducati természetesen ezt másképp látja.

Davide Tardozzi, a Ducati csapatfőnöke a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában elmondta:Nem igaz, hogy a szárnyak nem teszik lehetővé az előzési manővereket. A motoros világbajnokságban versenyzünk, ahol a jövő technológiáját kutatjuk. Így természetes, hogy új technológiák jelennek meg. Az elmúlt hat-hét évben csak a Ducati hozott innovációt a MotoGP-be. Semmit, amit a többi gyártó csinált, nem másolt le a konkurencia. Eleinte egyszerűen az volt az igény, hogy lassítsák le a technológiai fejlődést. Ez egyrészt azért volt, mert néhányuk nem volt hasznos az utcai gyártásban. Másrészt a költségek is a középpontba kerültek. Úgy gondolom, hogy a MotoGP-ben a technológiának kellene a legfontosabb elemnek lennie, mert meg kell mutatni, hová fejlődhet a motoros technológia. A MotoGP-nek technológiai kihívásnak kell lennie, és a Ducati számára az elmúlt években az is volt. De minden innováció esetében akadnak olyan gyárak, amelyek kritizálják azt. De ha egy olyan világbajnokságot akarunk, ami csak a versenyzőkről szól, akkor olyan sorozat kellene, ahol mindenki ugyanazon a motoron ül.”