A Ducatit 2128 nap után Andrea Iannone repítette újra a dobogó tetejére. Ezután az olasz márka elkezdett magára találni, így ismét nagyot álmodtak.
2016-ban hosszú idő után a Ducati ismét futamot tudott nyerni. A győzelem íze édes volt az olaszoknak, így ismét egy világbajnokot szerződtettek soraikba, annak reményében, hogy év végén az első helyen ünnepelhetnek. Választott pilótájuk nem más volt, mint az ötszörös világbajnok, Jorge Lorenzo. Nagy reményekkel vágtak neki a közös munkának, amire a Ducati feltámadása című dokumentumfilmben emlékeztek vissza az érintett felek.
„Volt egy tervünk, hogy amikor a motorunk versenyképes lesz, leszerződtetünk egy top versenyzőt, mert a célunk a világbajnoki cím elhódítása” – magyarázta Paolo Ciabatti Ciabatti a döntés hátterét. „Jorge az a versenyző, akivel el tudjuk érni ezt az ambiciózus célt”.
„Ő az egyik legnagyobb tehetség, akit valaha láttam. Vele akartam dolgozni, tudtam, hogy vele fejleszthetem a motort” – nyilatkozta Luigi Dall’Igna.
Andrea Dovizioso maradt a csapatnál, Andrea Iannone helyére érkezett a világbajnok versenyző. Dovizioso megértette a Ducati döntését: „Teljesen normális egy bajnok versenyző szerződtetése ahhoz, hogy megpróbáljuk megtenni a következő lépést.” – igazolta a bolognaiak lépését.
Akkoriban Dall’Igna elmondta, hogy sokan azt gondolták, hogy a versenyzők miatt nem jön össze a bajnoki cím. „Néha azt olvasom az újságokban, hogy a Ducati a pilótáik miatt nem tud nyerni. Nem hiszem, de nem akarok ilyen kifogást.”
Lorenzo debütálása a Ducati nyergében nem sikerült jól, csupán a 11. helyen ért célba 2017-ben Katarban, míg Dovizioso a dobogó középső fokára állhatott fel. A következő futam se sikerült fényesen a spanyol versenyző számára, hiszen katari szerény helyezését Argentínában egy bukással fokozta.
„Jorge egy teljesen más motorhoz szokott, egy teljesen más vezetési stílust követelő gépről váltott. Nagyon küzdött azért, hogy hozzászokjon a motorunkhoz.” – mondta Cristian Gabarrini.
Lorenzo azonban reménykedett, hogy a dolgok jobbra fordulnak számára az olasz márkánál, a 4. futamán dobogóra tudott állni, de az igazán jó eredmények ez után nem érkeztek. „Remélem a jövőben tudunk változtatni a motoron, hogy jobban megfeleljen a vezetési stílusomnak. De amíg ez megtörténik, mindent meg kell tennem, hogy olyan versenyképes lehessek, mint a keményen fékező pilóták. “
„Jorge nem volt egy olcsó versenyző, jelentős összeget befektetni 2 évbe az általunk elvárt eredmények nélkül, egy tényezője volt annak, hogy egy ponton kimondjuk ’talán más megoldás után kell néznünk a jövőben’.” – ismertette Ciabatti azt a folyamatot, ahogy eljutottak addig a döntésig, hogy elválnak útjaik Lorenzóval.
„Teljes eufóriában vannak, amikor minden jó, majd elkezdenek kételkedni a versenyzőkben amikor valami nem működik vagy legalábbis ez volt az én esetemben. Nagyon sok erőfeszítést öltek abba, hogy elcsábítsanak a Yamahától, de teljesen elvesztették a bizalmat, amikor a dolgok nem mentek jól. És én még mindig ugyanaz a versenyző voltam, ugyanazokkal a képeségekkel és tehetséggel, de nem bíztak bennem. Nulla. A mindentől a nulláig jutottak csupán másfél év alatt.” – emlékezett vissza a spanyol világbajnok a 2017-2018-as idényben történtekre.
„Az életben folyamatosan döntéseket kell hoznod a rendelkezésedre álló adatok alapján. Amikor mi úgy döntöttünk, hogy nem folytatjuk együtt, az eredmények nagyon hektikusak voltak” – magyarázta a döntést Domenicali.
Ciabatti visszaemlékezett Lorenzo első futamgyőzelmére a Ducati kötelékében. „Eljött Mugellóba, amikor már többé-kevésbé megszületett a döntés, miszerint a Hondához igazol, és megnyerte az a futamot.”
Lorenzo ekkor elmondta, hogy a Ducati kicsit későn lépett „későn kaptam meg az eszközöket, ami segítséget jelent a vezetési stílusomhoz. A Lorenzo-módszer működött”.
Lorenzo biztos volt abban, hogy világbajnok lehetett volna a Ducatival, ha kicsivel több időt és bizalmat kap a vezetőségtől. „Egy, kettő vagy három év után biztosan odaértem volna. Nincs kétségem, de ezt már sose tudjuk meg.”
Mugello után Lorenzo ismét futamot tudott nyerni, határozottan látszott, ahogy kezd összeszokni az olasz motorral. Ekkor a Ducati vezetői is elkezdtek gondolkozni, de ez már késő bánat volt.
„Nem változtathattuk meg a döntést, amit abban a pillanatban meghoztunk. Nem tudjuk. Talán rossz döntés volt, talán nem.” – mondta Dall’Igna. Nyilvánvalóan a sikerek elbizonytalanították a Ducati vezetőit abban, hogy jó döntést hoztak-e akkor, amikor elengedték Lorenzo kezét. „Mindig könnyű utólag azt latolgatni, hogy ‘Ha így cselekedtünk volna, talán jobb lett volna’. Talán igen, mert rátalált az érzésre. Valahol kár azért, hogy elengedtük őt, de ez van” – elemezte Ciabatti az akkoriban kialakult helyzetet.
Tardozzi azonban ki is mondta, amit a többiek csak kerülgettek. „Azt gondolom ez mindkettőnk részéről nagy hiba volt.”
Lorenzo összesen 7 alkalommal tudott a Ducati színeiben dobogóra állni, amelyből 3 a podium legfelső fokát jelentette. A bolognaiaknál töltött 2 évadban a 7. és 9. pozíciót szerezte meg az összesített ranglistán, miközben csapattársa, Andrea Dovizioso mindkét évben a második helyen fejezte be a vb-t…