Valentino Rossi mentálisan rugalmasabb volt, mint Casey Stoner, bár az ausztrál természeténél fogva tehetségesebb versenyző, de Marc Márquez mindkettőjüknél jobb, állítja a Ducati-garázs egyik veteránja.
Marco Rigamonti, a Ducati szakembere számára is kemény volt az a sikertelen 15 év, mely Casey Stoner 2007-es és Pecco Bagnaia tavalyi világbajnoki címe között telt el, Valentino Rossi vesszőfutásáról nem is beszélve. Rigamonti szerint azonban van egy versenyző, aki ötvözi Rossi és Stoner tulajdonságait, ő pedig nem más, mint Marc Márquez.
„Valentinónak nagyon jó esze volt, mindenkit képes volt nehéz helyzetbe hozni, még azokat is, akik erősebbek voltak nála. Casey kivételes tehetség volt a motorozásban, még Valentinónál is jobb, de nehezen bírta a nyomást: minden alkalommal, amikor a felállt a rajtrácsra, hányingere volt, a szorongás elevenen felfalta, haza akart menni. Ez vezetett a visszavonulásához is. Szerintem kettejüknél csak Marc Márquez erősebb, ötvözi Stoner tehetségét és Rossi mentális rugalmasságát” ─ mondta Rigamonti a Slick Magazinnak.
Rigamonti szerint Stoner Loris Capirossinak köszönheti bajnoki címét.
„Stoner egy jelenség volt, született tehetség, de a 2007-es világbajnoki győzelmét illetően azt is figyelembe kell vennünk, hogy már 2006-ban, az 1000 köbcentisek utolsó évében Capirossi a harmadik helyen végzett a bajnokságban. A következő évtől, a 800 köbcentis motorokra való átállással a Ducati nagy előnnyel rendelkezett a konkurenciával szemben, és Casey tehetségével ezt ki is tudta használni.”
Minden idők legnagyobbja lehetett volna, de ő meg akart halni
Ezután Rossi a Ducatihoz igazolt, és létrejött az olasz legenda és az ikonikus olasz márka párosítása.
„A várakozásokkal ellentétben totális katasztrófa volt. Hogy igazságos legyek Valentinóval szemben, a Ducati előnye fokozatosan csökkent az évek során, már az ő érkezése előtt kezdtek felszínre törni a gyengeségek: bár Stoner így is győzni tudott. Ha korábban néhány futóműproblémát csak a gumispecifikáció megváltoztatásával lehetett volna orvosolni, akkor lehet, hogy nem ez történik. A Stoner-évek alatt a média és az ellenfelek dicsérték a rendszerünket, mi, a Ducati munkatársai pedig egyszerűen örömmel fogadtuk ezeket az elismeréseket. Az igazság azonban nem ez volt, és Rossi érkezésével ki is derült minden: Valentino az első kifutása után a bokszba visszatérve megkérdezte a szerelőket, hogy miért volt kikapcsolva az anti-wheelie, mire kiderült, hogy valójában ez a technológia azon a motoron soha nem is létezett.”
„A motor hiányosságai tehát már az első, 2010-es valenciai teszteken a pályán elért eredményekben is megmutatkoztak: gondoljunk csak arra, hogy az utolsó futamon ─ amelyet néhány nappal korábban, ugyanezen a pályán futottak ─ Stoner a Ducatival megszerezte a pole pozíciót, majd a második helyen végzett a versenyen. Az első tesztnapon azonban, míg Stoner a Hondával még mindig első volt, addig Rossi a Ducatival a 15. hely környékén végzett.”
Rigamonti elmagyarázta, hogyan változott meg a Ducati Rossi után: „Azoktól az évektől kezdve másképp, hektikusan kezdtünk el dolgozni. Nem önszántunkból, hanem kötelességből. Ha a dolgok nem működtek, azonnal megpróbáltuk javítani őket. Ez a pályán elért eredményekben is megmutatkozott.”