2024. április 24. 02:30
KezdőlapMotoGPZajlanak a munkálatok – kozmetikázás vagy valódi fejlesztés?

Zajlanak a munkálatok – kozmetikázás vagy valódi fejlesztés?

Fabio Di Giannantonio teszten történt bukása után kitört a botrány a MotoGP-ben a portimãói kavicságy nem megfelelő minősége miatt. Most óriási munkálatokba kezdtek, hogy megoldják a problémát. Vajon ez csak kozmetikázás, vagy valódi fejlesztés?

Fabio Di Giannantonio a portimãói teszt során a 7-es kanyarban bukott, mely után kórházba szállították, ahol agyrázkódást diagnosztizáltak nála.

„Minden évben panaszkodunk a kavicsokra, mert nagyon nagy darabok vannak közte. És amikor belecsapódsz, az sokkal fájdalmasabb, mint az aszfaltnak ütközni. Csak csúsztam a pályán, és amint beértem a kavicságyba az olyan volt, mint egy robbanás. Amint a fejem nekicsapódott a kavicsnak, teljesen ‘kikapcsoltam’. De ha megnézed a sisakot, az valami hihetetlen. Soha nem láttam még ilyet. Megkértem a csapatomat, hogy mondjanak valamit, mert nagyon odafigyelünk olyan dolgokra, mint a versenyzők biztonsági felszerelése, a festék a szegélyköveken és a pálya szélén lévő vonalak, szóval szerintem kell egy irányelv a kavicságyakra is. Mert így olyan, mintha a falnak mennénk, és azt mondtam, hogy ha így kell versenyeznünk, akkor jobb, ha Monacóba megyünk! Ott nagyobb a show, és a kockázat is ugyanolyan. Sok-sok éve kérjük őket, hogy változtassák meg itt a kavicsot, de csak az 1-es kanyarban változtattak, a pálya többi részén nem. Minden alkalommal azt mondják ‘igen, megcsináljuk’. Mi, a versenyzők, a versenyigazgatóság és a személyzet is kéri a pályát, hogy tegyenek valamit, de úgy tűnik, hogy nem.” – jellemezte az esetet utólag a Gresini versenyzője.

Botrány érik a MotoGP-ben, a versenyzők panaszai ellenére sem történik semmi

Több versenyző felháborodott az eset után, hiszen évek óta problémát jelent, hogy nem megfelelő méretű kavicsok vannak a bukótérben: a 6-15 mm átmérőjű kavicsok helyett ökölnyi méretű darabok kerültek elő.

„Négy éve panaszkodunk emiatt, de semmi sem történik”nyilatkozta Aleix Espargaró.  „Folyamatosan panaszkodunk, de nem hallgatnak ránk. Mi mást tehetnénk? Tegnap Mavericknek [Viñalesnek] és [Fabio] Di Giannantoniónak is voltak gondjai a kavicsággyal. Jerezben is 1000-szer kellett felszólalnunk, mielőtt változás történt.”

Az Autodromo Internacional do Algarve illetékesei ígéretet tettek arra, hogy a március 24-26-i hétvégéig változtatásokat hajtanak végre, hogy megfeleljenek az előírásoknak. A speedweek.com utánajárt a pályán zajló munkálatoknak, az első képeket elnézve kétségesnek tartják, hogy valódi fejlesztés zajlik. A MotoGP versenyzői szerdán vagy csütörtökön minden bizonnyal alaposan szemügyre veszik majd az építkezés menetét.

Egy biztos, az előírt minőségű kavicsból több tucat kamionnyi mennyiséget vittek a pályára és osztottak szét a bukóterekben, minden egyes Moto2 és Moto3 edzés után. A FIM új biztonsági vezetője, Tomé Alonso a hét közepén fogja ellenőrizni a munkálatokat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a versenyzők biztonsága nincs veszélyben.