2024. április 20. 02:24
KezdőlapMotoGPNem kapott levegőt és lebénult ─ így élte meg életveszélyes balesetét Carlos...

Nem kapott levegőt és lebénult ─ így élte meg életveszélyes balesetét Carlos Checa

A DAZN minden motoros rajongónak ajánlja a „The DAZN Box” új évadának első részét.  Ebből az alkalomból Carlos Checa, a platform kommentátora Ernest Riverasszal beszélgetett különböző témákról a múltból és a jelenből, többek között az egyik olyan pillanatról, amely a spanyol versenyző pályafutásának egyik legmeghatározóbb eseménye volt.

1998. július 3-án Checa súlyos balesetet szenvedett a Donington Parkban az 500-as kategória Brit Nagydíjának első edzésén. Checa elvesztette uralmát Yamahája felett, és a bukótérbe csapódott, hasa pedig súlyos ütést kapott.

A katalánt helikopterrel szállították egy nottinghami kórházba, ahol sürgősségi műtéten esett át, eltávolították a lépét és megállották az életveszélyes belső vérzést. Checa több napig kritikus állapotban volt, de sikerült felépülnie, és két hónappal később visszatért a pályára.

Visszagondolva azokra a nehéz napokra, Checa keserűen emlékszik vissza sportkarrierjének erre a szomorú epizódjára:

„Volt egy pillanat, amikor nem kaptam levegőt. Felébredtem, Alberto Puig is ott volt, nem láttam semmit, a testem lebénult. Újra vérezni kezdtem, és újabb műtét következett. Az orvosok kezében volt az életem, imádkoztam. Szerintem akkor először életem során.”

A Sant Fruitós de Bages-i versenyző hat szezonon keresztül versenyzett a gyári Yamaha csapatnál, ebből három szezont a kétütemű YZR 500-on, az utolsó hármat pedig az M1-en. A katalán nosztalgikusan emlékszik vissza arra, hogyan élte meg Valentino Rossi érkezését az iwatai székhelyű csapathoz. 2004-ben történt a szerződéskötés, amikor az olasz éppen három egymást követő bajnoki címet nyert Hondával.

„Őszintén szólva nem hittük, hogy Valentino képes lesz a Yamahával nyerni, ő viszont igen, és számomra ez egy lecke volt tőle. Hihetetlenül energikus volt, emellett egyfajta bosszú is volt benne, azt gondolta, ‘azt hiszitek, hogy azért nyerek, mert Hondát vezetek, na majd meglátjátok’. A Yamaha is sokat dolgozott, nagy változáson ment keresztül az egész csapat, és ezzel egy időben szerződtették Valentinót. Nagyon nyílt ember volt, pont olyan, amilyennek ma is látjuk őt. Versenyképes volt, hihetetlen képességekkel és mentálisan is nagyon összeszedett volt. Kivételes a kapcsolatom vele. Lehetőségem volt arra, hogy egy évig a valaha élt egyik legjobb versenyzővel oszthattam meg a garázst.”