A H-Moto Team pilótája elvégezte az utolsó simításokat a szlovák Maco Racing Team versenyzőjeként Le Mans-ban, ahol a hétvégén a legendás 24 órás viadallal elkezdődik a 2023-as Endurance-világbajnokság. A 21 éves motoros és csapata készen áll az április 15-én rajtoló EWC vb-futamra.
Befejeződött a felkészülés Kovács Bálint számára az idei Endurance-világbajnokságra, hiszen ezen a hétvégén elkezdődik a 2023-as Endurance-világbajnokság. A H-Moto Team versenyzője a Maco Racing Team állandó versenyzőjeként az EWC valamennyi európai futamán rajthoz áll a Superbike-kategóriában.
Bálint már több teszten van túl idén a szlovák csapattal a Yamaha-versenygépen. A H-Moto Team versenyzője, hetekkel ezelőtt hat napon keresztül tesztelt Spanyolországban, majd néhány nappal ezelőtt az április 15-16-án megrendezendő Le Mans-i 24 órás vb-futam hivatalos tesztjén vett részt a Maco Racing Teammel. A hét elején privát edzéseket végzett, ahol már együtt volt a három fős csapat: Bálinton kívül Enzo Boulom és Anthony West alkotja az alakulatot. Az idei első vb-futam helyszínén sok hasznos információt gyűjtöttek, ahol főleg a vizes beállításokat tekintve léptek sokat előre.
„Meglehetősen kaotikus volt az időjárás a verseny előtti utolsó nem hivatalos gyakorláson. Délelőtt elsősorban a versenymotor bejáratása volt a feladatunk, ahol mindhárman körülbelül öt-öt gyors kört tehettünk meg. Délután a száraz beállításokat akartuk kipróbálni, ám ahogy a pályára gurultunk, leszakadt az ég. Azonnal váltottunk, így végig a vizes beállításokkal foglalkoztunk, és ezen a téren rengeteget léptünk előre. Felkészültünk, jöhet a nagy száguldás. Innentől kezdve éles lesz minden egyes méterünk, amit a pályán megteszünk. Őszintén remélem, sikerül újra egy remek eredményt elérnünk” – fogalmazott Kovács Bálint.
Bálint és csapata már teljesítette a kvalifikációt, ami nem alakult a legjobban az alakulat számára a változó körülményeknek köszönhetően.
„Összességében kaotikus volt az időjárás az elmúlt két napban, úgyhogy igazi taktikai verseny folyt a csapatok között. Ha megnézitek az eredményeket a képeken, azt gondolhatjátok, hogy jobb helyről indulunk, de a versenyszabály szerint a két leggyorsabb versenyző idejét átlagolják a csapatból. Mindkét időmérőt vizes pályán mentem, ez óriási hátrány volt azokhoz képest, akik száraz pályán motoroztak. Ma a versenyen, a 24. helyről indulunk, ebből még bármi lehet…” – tette közzé Facebook-oldalán a magyar pilóta.