2024. április 24. 01:04
KezdőlapMagyarokElkerülné a pofont, amely sok pályatársára várhat – interjú Kovács Bálint motorversenyzővel

Elkerülné a pofont, amely sok pályatársára várhat – interjú Kovács Bálint motorversenyzővel

Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője újabb kihívásokkal teli év elé néz, hiszen az Endurance-világbajnokság mellett a német sorozatban, az IDM-ben is versenyezni fog, mégpedig a BMW gyári csapatában. Mindezt egy interjú keretében mondta el.

Kovács Bálint, a 21 éves magyar tehetség nagyszerű eredményeivel felhívta magára a figyelmet a nemzetközi porondon. 2023-ban a hosszú távú világbajnokságon, az EWC-n a szlovák MACO Racing színeiben fog versenyezni. A felek a 2022-es Bol d’Or után kötöttek egész évre szóló szerződést, ahol Bálint beugróként kapott szerepet a csapatnál, és a nagyszerű hatodik helyet érte el a csapattársaival együtt.

Remek beugrása után világbajnoki sorozatban kapott állandó ülést a magyar motoros

Az EWC mellett a fiatal pilóta az IDM-sorozatban is rajthoz áll a gyári BMW-vel. Talmácsi Gábor óta ő az első magyar motoros, aki gyári szerződést kapott. Izgalmakban nem lesz hiány a magyar sportoló számára, az biztos.

Kovács Bálinttal Majer Dániel kollégánk készített interjút, mely során számos fontos kérdésre kapott választ.

Többekben felmerülhet, így kollégánk is megkérdezte Bálintot, hogy milyen előnyökkel jár, ha egy pilóta egy szezonon belül hosszú távú versenyeken és sprintbajnokságokban is indul. Nyilvánvalóan mindkét távnak megvan az előnye és hátránya. A magyar versenyző szerint ezek jól kiegészítik egymást, más és más tapasztalatot lehet szerezni egy EWC-n és egy rövid távú versenyen.

„Az utóbbi időkben nagy trendnek látszik a versenyzők körében, hogy endurance-ban és sprintfutamon is megmutatják magukat. Beszélhetünk itt akár Superbike-világbajnokságon induló versenyzőkről is, például Philipp Öttl is ment legutóbb a Bol d’Oron. Ez egy olyan trend, amit muszáj követni egy olyan pilótának, mint amilyen én vagyok, hogy minél jobban tudjak fejlődni. Az EWC azt biztosítja, hogy rengeteg időt tölthetek a motoron. Egy versenyzőnek fontos, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsön, minél több kört tegyen meg. Egy sprintbajnokság pedig arra tanít meg, hogy mindig 110%-ot kell adni. Itt be tudod gyűjteni azt a tapasztalatot, ami fontos ahhoz, hogy egy erős nyers tempód legyen, és gyors tudj lenni. Úgy gondolom, hogy ezek jól kiegészítik egymást. Szerencsére a versenynaptárakat mindig úgy tervezik, hogy ütközés ne legyen” – fejtette ki véleményét Kovács Bálint.

Felvetődött a kérdés, hogy mennyire segítik egymást a csapattársak a különböző bajnokságokban. A magyar versenyző válasza egyértelmű volt.

„Sok sprintbajnokságnál, legyen az motor vagy Forma-1, azt tartják, hogy ha van egy csapat, biztosan összedolgoznak, és az a lényeg, hogy a csapat érdekeit képviseljék, de ez nem mindig van így. Azért mégiscsak önzők a versenyzők, hiszen az a fontos, hogy év végén ők legyenek elöl. Az a szép az endurance-ban, ahol egy hármas váltóversenyt teljesítünk, hogy együtt érjük el az eredményt. Ott vagyunk együtt hétfőtől vasárnapig, és a végén látjuk azt kicsúcsosodni, hogy miért is dolgoztunk végig egy hetet, előtte pedig hónapokat. Itt tényleg az látszik, akárhány alakulatnál voltam, hogy mindenki segítőkész, mindenkinek az az érdeke, hogy a csapat előrébb jusson. És itt nemcsak a három versenyzőről van szó, hanem a szerelőkről, fizioterapeutáról és még a szakácsokról is, akik a csapatnak főznek. Ez egy szép része ennek a sportnak” – válaszolta a magyar fiatalember.

Minden motorversenyzőnek vannak álmai, kinek a vb-cím valamelyik kategóriában, másoknak egy-egy sorozatba való bekerülés, legyen az a MotoGP vagy a Superbike-világbajnokság. Nincs ez másképp Kovács Bálinttal sem, aki reálisan látja céljait, de mégis mer nagyot álmodni.

„Nyilván minden kisgyerek a MotoGP-ről vagy a Forma-1-ről álmodozik, hiszen ezek kapják a legnagyobb rivaldafényt, és közülük választanak példaképet. Természetesen így volt ez nálam is, és ott szerettem volna látni magamat közöttük. Ahogy felnövünk ez nem törlődik ki, és mindig szeretnénk a csúcsra jutni, csak valahogy mindig reálisabbak lesznek a célkitűzések az adott években. Ha pár évvel ezelőtt megkérdeztek volna, hogy elégedett lennék-e a világbajnoki  ötödik-hatodik hellyel az EWC-ben, persze, hogy azt mondtam volna, igen. Még most is felfoghatatlan, hogy ilyen jó eredményt tudtam elérni az első teljes évben, amit az endurance-ban teljesítettem. Az, hogy akár a Superbike-világbajnokságon indulhassak, egy hatalmas eredmény lenne, és nagyon elégedett lennék vele. Persze, amíg fiatal vagyok, és előttem vannak az évek, addig természetesen az a cél, hogy a legtetejéig jussak, akár az EWC-ben, akár a Superbike-világbajnokságon” – beszélt céljairól a versenyző.

Példaképei között, mint annyi korabeli motorversenyző, Valentino Rossit hozta fel, de mellette Talmácsi Gábor is nagy nyomot hagyott benne, aki abban az időben lett világbajnok, amikor Bálint elkezdett motorozni.

A magyar pilóta még csak 21 esztendős, de tudja azt, hogy a motorversenyzés sem tart örökké, így már most tudatosan szem előtt tartja, azt, hogy mi lesz, ha egyszer ennek vége lesz. „Úgy gondolom, hogy azok, akik nem gondolnak abba bele, hogy ennek egyszer vége lesz, és nem lehet életünk végéig élsportot űzni, azoknak valószínűleg most nagyon boldog mindennapjaik vannak, és mindent ebbe tesznek bele, de egy nagy pofon lesz, amikor ennek vége szakad. Ezt én mindenképpen el szeretném kerülni, és már most gondolok arra, hogy több lábon álljak, és ne csak a motorversenyzés maradjon. Ilyen szempontból is mindenképp jó, hogy itt vagyok a Széchenyi Egyetemen és lesz egy végzettségem” – zárta szavait Kovács Bálint.

A MACO Racing versenyzője most hétvégén Le Mans-ban kezdi meg a szezont, a legendás 24 órás versenyen, ahol csapattársaival, az ausztrál Anthony Westtel és a francia Enzo Boulommal állnak rajthoz a szombaton kezdődő futamon.

MotoGP és EWC = garantált izgalmak a hétvégén, íme a menetrend