back to top
2024. október 15. 15:04
KezdőlapMotoGPAz amerikai legenda szerint most könnyebb a MotoGP-ben, azt is elárulta, miért

Az amerikai legenda szerint most könnyebb a MotoGP-ben, azt is elárulta, miért

Kevin Schwantz, a MotoGP-legenda kilátogatott Austinban a MotoGP-paddockba, hogy hódolhasson a motorozás és versenyzés iránt szenvedélyének.

Kevin Schwantz kilátogatott az amerikaiak hazai versenyére, Austinba, a MotoGP idei harmadik fordulójára. A korábbi versenyző beszélt arról, hogy mennyiben változott a királykategória visszavonulása óta. „Minden megváltozott, abszolút. Ez alapvetően még mindig ugyanaz a sport, amelyben versenyeztem, amelyben felnőttem és amelyben harcoltam, mindig is őrülten szerettem. De minden megváltozott: a motorok, a ruhák, a biztonság, minden. Azt gondolom a motorversenyzést nézni mindig jobb, mint azt nézni, ahogy valaki egy autóban ülve csak a kormányt mozgatja. A motorok számomra mindig azok maradnak, amelyeket gyerekkoromban megszerettem, még mindig szeretek motorozni, amikor csak tudok. A MotoGP-ben minden fejlődik és változik, néha jobb lesz, néha rosszabb, ez kicsit olyan, mint az életben. Van amikor a dolgok jól mennek, van amikor nem.”

Schwantz idejében kevés domináns versenyző volt, akik hőssé tudtak válni, mint Rainey vagy Lawson. Manapság bárki nyerhet egy futamon. „Most már 22 hősöd lehet. Azt mondanám, nyilvánvaló, hogy a motorok sokat fejlődtek, ahogy a versenyzők is. Valószínűleg jobban képzettek és erősebbek, mint mi voltunk annak idején. A motorok is sokkal kifinomultabbak lettek, csak annyi a követelmény, hogy ne hibázz rajtuk. Nem mondom, hogy ez könnyű, de azt biztos, hogy könnyebb, mint az én időmben. Ezért fordult az elő annak idején, hogy 6 másodperces különbségek alakultak ki körönként, manapság az első és utolsó között gyakran csak 1 másodperc van. Emlékszem, hogy akadt olyan, hogy az időmérőn 2 másodpercet kaptam, majd állítottam valamit a motoron és másnap megnyertem a versenyt. Ma ez nem lehetséges, ha utolsó helyről indulsz és nem vagy Binder a sprinten, akkor ez lehetetlen. Azt mondanám, hogy kívülről ez a sport jobban néz ki, mint valaha, de belülről, hát nem tudom…” – fejtette ki őszinte véleményét.

Kevin Schwantz sikereit a Suzuki nyergében érte el. A japán márkák motorjai akkoriban uralták a mezőnyt, ami mára megváltozott. A Suzuki visszalépett a motoros bajnokságok küzdelmeitől, a Honda és a Yamaha pedig küszködik a királykategóriában. „Úgy gondolom, hogy a japán módszereken változtatni kell. Az európaiak mindig is rugalmasabbak voltak, választanak egy utat, de hajlandóak változtatni rajta. Különböző új dolgokat próbálnak ki. A japánok mások, ők ragaszkodnak az álláspontjukhoz. A Suzuki nagyszerű motort készített, de a mérnökeik sokat kísérleteztek az európai módszerek szerint. Úgy gondolom, most Olaszországban tudják, hogyan kell a legjobb motorokat készíteni, ehhez kétség sem férhet.” – mondta a legenda.

A GPOne újságírója azt is megkérdezte az amerikai ex-versenyzőtől, hogy kipróbálna-e egy MotoGP-versenygépet. „Nagyon szeretném kipróbálni Pecco Ducatiját. A Ducatinak nyolc motorja van a pályán, így természetesen rengeteg adatuk van, amivel dolgozhatnak, és a legjobb motorjuk. Az Aprilia is nagyszerű munkát végzett, és most négy versenyzővel még jobbak lesznek. Az első futamon tényleg azt hittem, hogy az RS-GP nyerhet.” – árulta el vágyát.

Végül arról faggatták, hogy milyen esélyei vannak most az amerikai versenyzőknek a MotoGP mezőnyében. Jónéhány éve nincs a királykategóriában pilóta az Egyesült Államokból. Utoljára erre Joe Robertsnek lett volna lehetősége néhány évvel ezelőtt, akit az Aprilia szeretett volna szerződtetni, azonban a Moto2-es pilóta maradt kategóriájában. „Úgy gondolom, hogy az amerikai versenyzőknek nehéz manapság Európában versenyezni, mivel nincsenek közvetlenül érintett gyártók az Államokban. Persze, vannak Yamahák, Hondák, de ezek privát csapatok és nincsenek kapcsolataik Japánnal. Nincs összeköttetés a gyártókkal, ezért nagyon nehéz egy fiatalnak eljutnia a Moto2-be vagy Moto3-ba, tapasztalatot szereznie, hogy aztán a MotoGP-ről álmodozhasson. Ha a gyártók elköteleznék magukat, akkor itt is találnának tehetségeket, akiket elvihetnének az SBK-ba vagy a MotoGP-be. De e nélkül ez nagyon nehéz. Edzősködtem a Red Bull Rookies Cup-ban, ahol voltak nagyon gyors versenyzők, mint Gagne, aki tavaly szinte az összes MotoAmerica versenyt megnyerte. De erős szponzorok és a gyártók támogatása nélkül lehetetlen előrelépni.” – zárta gondolatait.

Az amerikai legenda Randy Mamolával együtt szeptemberben újra motorra pattannak a sebesség katedrálisában, Assenben.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Kevin Schwantz — Official (@kschwantz34) által megosztott bejegyzés