back to top
2024. május 29. 01:13
KezdőlapMotoGPEspargaró: Sejthettem volna, hogy Marc Márquez ilyen közel van

Espargaró: Sejthettem volna, hogy Marc Márquez ilyen közel van

Pénteken Aleix Espargaró két újabb szárnnyal jelent meg a Le Mans-i pályán. A jerezi problémák után azonban az Aprilia versenyzője nagyon körültekintően vág neki a francia hétvégének.

A spanyol pilóta egy valóságos bukássorozatot nyitott meg délután, mivel csak a második edzés első 13 percében hat bukás történt.

„Nagyon jól érzem magam a motoron, viszont nem volt könnyű, mert a körülmények elég trükkösek voltak. Volt egy bukásom, mint sok más versenyzőnek közepes első gumival.”

Estére Espargaró szinte már el is felejtette a Marc Márquezzel való jelenetet, amikor mindketten széles ívet választottak, és a lassítás alapján úgy tűnt, hogy majdnem össze is értek.

„Nem lökött meg, csak a jobb oldalra húzódtam, és nem vettem be a sikánt. Nem tudtam, hogy követ, sejthettem volna mondjuk, hogy megpróbálja, de nem tudtam, hogy ilyen közel van” ─ kezdte Espargaró.

Marc Márquez motorja csúnyán összetört, a KTM maradt az élen a második edzésen

„Jerezben rendkívül gyors voltam, aztán a sprintversenyen nem tudtam tartani a lépést az olyan versenytársaimmal, mint Pecco vagy a KTM-esek. Remélhetőleg itt sikerülni fog. A sebességünk jó, de ez a versenyzésről szól. Remélem, egy jó kvalifikációt és egy jó versenyt tudok majd futni. Jól érzem magam, de az első gumival vannak problémáink. Ha valaki mögött mész, az nehéz egy versenyen. Nem tudom lelassítani a motort, a légnyomás és a gumihőmérséklet túlságosan megemelkedik. A Michelin szakemberei azt mondták, hogy tizenegy fokkal melegebbek az első gumik, mint abban az esetben, ha egyedül motorozunk. Ötfős bolyt alkottunk Jerezben, szóval rá kell jönnünk, hogyan lehet csökkenteni a gumihőmérsékletet, mert a motor már nem működött jól.”

A pénteki napon gyári Aprilián azonban már egy újítás is látható volt: két szárny a villa egyik eleméhez rögzítve.

„Egy kicsit jobban ellensúlyozza a kerékdőlést, és a motor egy kicsit jobban befekszik kanyarba. Az 1-es például mindig egy kicsit trükkös Le Mans-ban. Megint több szárny van a motoron, ami nem igazán tetszik, de ez van. Működik, és ezért fogjuk továbbra is használni őket.”