back to top
2024. október 30. 11:29
KezdőlapMotoGPA világbajnok szerint ez lehet az oka a sok balesetnek a MotoGP-ben

A világbajnok szerint ez lehet az oka a sok balesetnek a MotoGP-ben

A MotoGP legutóbbi futamain történt számos incidenssel kapcsolatban a Ducati gyári pilótája, Pecco Bagnaia tette fel a kérdést: Szükség van-e ismét nagyobb különbségre a gyári és az szatellitmotorok között?

A szezon első öt nagydíjának incidensei azt a benyomást keltették, hogy a MotoGP géposztályban egyre több a baleset. Le Mans-ban például vasárnap csak 13 versenyző teljesítette a teljes távot.

Pecco Bagnaia francia futama már az ötödik körben véget ért, miután összeütközött Maverick Viñalesszel.

„Véleményem szerint az elmúlt két-három évben az volt a tendencia, hogy mindenki az első körökben próbált nyerni. Egy olyan versenyző, aki lemarad, és talán nincs meg benne a potenciál, megpróbál egy kör alatt hat versenyzőt megelőzni, de ez nem így működik.”

„Mindannyian a határon megyünk, és a legjobbat akarjuk kihozni magunkból. Megfigyelhető, hogy több baleset történik a futamok korai szakaszában, mert valószínűleg túl nagy az izgalom. Ezen el kell gondolkodni, és tenni valamit a helyzet javítása érdekében. Így nem biztonságos.”

Csillaghullás Le Mans-ban a jubileumi futamon ─ Rossi versenyzője történelmet írt

A Ducati gyári versenyzője ezután egy érdekes szempontra hívta fel a figyelmet:

„Az elsőtől az utolsó motorig mindenki nyerhet. Már nincs az a hat-hét tized, ami régen egy gyári és egy szatellitmotor között volt. A ‘Fantasztikus Négyes’ azért jött létre, mert ők voltak az abszolút legerősebbek, de ők gyári motorral mentek” ─ utalt a 26 éves olasz a MotoGP-korszak korai éveire.

„A többiek eléggé lemaradtak, mert nem volt meg bennük a potenciál, hogy elöl legyenek, még technikai szempontból sem. Most a színvonal magas, és mindenkinek megvan a lehetősége a győzelemre.”

„Augusto Fernández vasárnap a negyedik helyen végzett. Ő világbajnok, de újonc a MotoGP-ben. Az biztos, hogy a versenytempó vasárnap nem volt túl gyors, ezért volt nagyon szoros az a boly. Az én szemszögemből nézve vissza kellene jutni oda, hogy a gyári és a szatellitmotorok között legyen egy kis különbség, vagy más megoldást kellene találni bizonyos dolgok elkerülésére.”