A rossz rajtpozíció és egy kezdeti hiba vezetett ahhoz, hogy Aleix Espargaró kiírja magát az élmezőnyben folytatott csatából Sachsenringen. A spanyolt különösen az Aprilia gyengeségei bosszantották a rajtnál.
Pénteken délelőtt még úgy tűnt, hogy Aleix Espargaró ott lehet a legjobbak között a kvalifikáción is. Igaz beverekedte magát a Q2-be, de a 10. rajtpozíció közel sem az az eredmény, amit a spanyol versenyző elvárt:
„A kvalifikáció rendkívül bosszantó volt számomra, mert megvolt a tempóm a pole pozícióhoz, de mivel az utolsó két körömben két sárga zászlós jelzés volt érvényben, a 10. helyről kellett rajtolnom.”
A MotoGP-s sprintfutam rajtja sem alakult túl fényesen a 33 éves versenyző számára. Az első métereken kis híján ütközött Enea Bastianinivel, az első kanyarban pedig veszélyesen közel kerültek egymáshoz Fabio Quartararóval.
„A verseny pocsék volt. Hibáztam a rajtnál. Rossz íven érkeztem az első kanyarba. Kipróbáltunk egy új kuplungot, amire nagyon koncentráltam. Emiatt nem vettem észre, hogy mit csinálok. A rossz rajtom miatt a mögöttem lévő versenyzők sokkal gyorsabbak voltak. A tempóm nem volt rossz utána, sok riválisomat megelőztem, de mindez nem számít, ha ilyen hátulról indulsz.”
Régóta ismert, hogy az Apriliának a szezon eleje óta gondjai vannak a rajtberendezéssel. Espargaró azonban a szombati sprintfutam után még egyértelműbbé tette ezt:
„Ilyen rossz pozícióból, az egész rajtrács legrosszabb rajtvezérlésével előre jutni szinte lehetetlen. Minden hétvégén lassabb versenyzők vernek meg minket, mert nem működik a rajtvezérlésünk. Ilyenkor az első gumik nyomása felszökik, ami megnehezíti a motor irányítását. A MotoGP unalmas, mert most már minden a kvalifikáción dől el. Ha jó időmérőt teljesítesz és az élről indulsz, a motor egészen másképp viselkedik. Az első gumiabroncsban nem nő olyan gyorsan a nyomás, és könnyebb versenyed lesz.”