back to top
2024. május 03. 10:14
KezdőlapMoto2Elképesztő figyelmetlenség miatt maradt el egy fontos bejelentés a legutóbbi futamhétvégén?

Elképesztő figyelmetlenség miatt maradt el egy fontos bejelentés a legutóbbi futamhétvégén?

Annak ellenére, hogy egybehangzó sajtóértesülések szerint a Holland TT hétvégéjén be kellett volna jelenteni, hogy 2024-től a Dunlop helyett a Pirelli lesz a kizárólagos gumiszállító a Moto2-ben és a Moto3-ban, ez nem történt meg. Ennek állítólag az az oka, hogy a MotoGP első emberei nem olvastak el figyelmesen egy szerződést.

Miközben a pályán zajlottak az események, a háttérben nagy bejelentés volt készülőben a Holland TT hétvégéjén. Pénteken a nemzetközi sajtó legjelesebb képviselői is megírták, hogy a következő napokban hivatalossá válik, hogy 2024-től a Pirelli lesz a Moto2 és a Moto3 kizárólagos gumiszállítója. Erről állítólag már a MotoGP abroncsait adó Michelint is tájékoztatták, ám a közlemény végül egyik fél honlapján sem jelent meg.

Hogy ennek mi az oka, azt nem tudni biztosan, de a paddockban elterjedt egy elmélet, miszerint a MotoGP, illetve a Moto2 és a Moto3 kereskedelmi jogait birtokló Dorna illetékesei nem olvasták el figyelmesen a két kisebb kategória jelenlegi beszállítójával, a Dunloppal kötött szerződést. Ebben állítólag az áll, hogy a brit vállalat be akar szállni a következő ciklusra kiírt pályázatba. A Dorna azonban tagadja ezt a pletykát.

A SPEEDWEEK.com-on megjelent cikkben azonban azt is hozzáteszik, hogy az elmaradt bejelentés ellenére biztosra vehető, hogy 2024-ben mind a Moto2, mind a Moto3 csapatai a Pirelli abroncsait fogják használni. Emellett pedig néhány juniorkategóriában is ők veszik át ezt a szerepet, miután a Superbike- és a Supersport-világbajnokságban már jelen vannak.

Moto2, Dunlop, 2010
Nagyon úgy tűnik, hogy jövőre már nem a Dunlop lesz a Moto2 és a Moto3 gumiszállítója (Fotó: MotoGP Media)

A Dorna és a Pirelli három és fél héttel ezelőtt tárgyaltak, amikor Carmelo Ezpeleta, a cég vezérigazgatója, valamint fia, a sportigazgatóként tevékenykedő Carlos ellátogatott Barcelonába, a Forma-1-es Spanyol Nagydíj hétvégéjére. Ekkor találkoztak a négykerekű csúcskategória elnök-vezérigazgatójával, Stefano Domenicalival, de ami ebből a szempontból sokkal fontosabb, hogy az olasz gumigyártó képviselőivel is leültek.

A Dunlop a Moto2-nak 2010, míg a Moto3-nak 2012 óta kizárólagos gumiszállítója, vagyis mindkét sorozatban annak életre hívása óta jelen van. A versenyzők mostanában az első gumival nincsenek maradéktalanul megelégedve, mivel szerintük a visszajelzés tekintetében a határon van, és lenne még tér az optimalizálásra. Alex Baumgärtel, a Kalex ügyvezető igazgatója ellenben egy pozitívumot emelt ki. „A Pirellire történő váltás érdekes lenne, a Dunlop a legutóbbi esőgumikkal például előrelépett.”

Az, hogy lényegében már csak a bejelentésre kell várni, abból is kiderül, hogy a Moto2 csapatai Assenben már arról érdeklődtek, hogy mikortól vehetik igénybe a Pirelli tesztgumijait. Ami a királykategóriát illeti, ott pár évig még egészen biztosan nem lesz változás, hiszen a Bridgestone-t 2016-ban váltó Michelin 2026-ig rendelkezik kizárólagos szerződéssel.