Az elmúlt néhány évben a Triumph igencsak kívánatos motorokat kínált a 600 köbcenti feletti szegmensben. Viszont legfeljebb az A2-es jogosítvány-kategóriától felfelé – azt is csak viszonylag nagy köbcentis és drágább motorok visszafojtásával. A Speed 400 és a Scrambler 400 érkezésével a 2024-es modellévtől minden bizonnyal az európai fiatalok is sűrűbben látogatnak majd a Triumph szalonokba. A piacképes árat természetesen az indiai gyártás biztosítja, a fejlesztést is a Bajaj-al közösen végzik az angolok. Ezen kívül még a thaiföldi és a brazil üzemekben is gyártani fogják.
Negyven lóerőt ad le az egészen pontosan 389 köbcentis modern egyhengeres, a bolondbiztos kezelhetőségről természetesen kipörgésgátló és anti-hopping kuplung gondoskodik. Szemre a futómű is a fék is egészen komolynak tűnik, ahogy a súly is. 170 kilós menetkész tömeg nem tűnik különösebben kevésnek a Speed esetében, a Scrambler pedig még kilenc kilóval nehezebb. Halkan megjegyezném, hogy a 130 lóerős Street Triple RS mindössze 188 kilót nyom a mérlegen. A megjelenés mellett futómű tekintetében is jelentős különbség van a két modell között: a Speed elöl-hátul 17″-os, míg a Scrambler elöl 19″-os felnin gurul. Utóbbinál a rugóút is hosszabb elöl tíz, hátul húsz milliméterrel.
A modern klasszikus motorok mostanság reneszánszukat élik, és az igényes részleteket látva egészen jó fogadtatásra számíthatnak az új típusok. Árat még nem közöltek, az első darabok várhatóan 2024 januárjában kerülhetnek majd a tulajdonosokhoz.