Stefan Bradl kijelentette, Marc Márquez szenvedése megmutatja a Honda hiányosságait, ám leszögezte, attól nem fognak gyorsabban fejleszteni, hogy sokat kockáztat. A japánok tesztpilótája arról is beszélt, hogy hol és miért siklott félre a projekt.
Marc Márquez kifejezetten optimistán várhatta az idei évet: azok után, hogy tavaly elvégezték rajta a negyedik karműtétet, hogy helyreállítsák az elmozdult csontot, sikeres rehabilitáción volt túl, és saját elmondása szerint az előszezonja is jól sikerült. Azonban hiába volt egészséges, a motor annyira gyenge, hogy az idény eddig rémálomszerűen alakul számára.
A szezonnyitó Portugál Nagydíjon nekiment Miguel Oliveirának, aminek következtében három hétvégét kellett kihagynia. Le Mans-ban és Mugellóban szintén az első sorból indult, de a futamon azokon a helyszíneken is kiesett. Utána jött a Sachsenring, ahol ötször bukott, és sérülései miatt nem vállalta a versenyt, majd Assenben fájdalmak között szerepelt, hogy aztán ott is visszalépjen a futamtól.
„Vélhetően nem tud változtatni a stratégiáján – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak Stefan Bradl, a Honda tesztpilótája, aki Austinban helyettesítette Márquezt. – Egyszerűen nem tudja elfogadni, hogy egy nyolcadik vagy tizenkettedik helyet menedzsel. Ő már csak ilyen. Mindig megpróbálja kihozni a maximumot, ezért nem lehet hibáztatni. Marc rendre a határig és még azon is túl megy. Ez eléggé megmutatja, hogy a csomagunk szimplán nem áll készen. Nem is fejlődünk gyorsabban, akár a tizenkettedik helyen végez, akár a hatodik körben esik át újra az első kerekén. Ez nem sokat számít a csapatnak.”
Bírálta Marc Márquezt a Ducati csapatfőnöke, nem fogadja el a magyarázatát
Bár vasárnap még egyszer sem tudott célba érni az idei szezonban, azért némi pozitívum is akad Márquez szezonjában, főleg ami az időmérőket illeti. Az idénynyitón rögtön pole pozíciót szerzett, Le Mans-ban és Mugellóban pedig a második helyről indulhatott. Bradl szerint mindez bizonyítja, hogy legalább a súlyos sérülését sikerült maga mögött hagynia.
„Marc szinte már jobb motoros, mert a jobb felkarja úgy működik, mint régen, és mert fizikailag is jobb formában van – fogalmazott a 33 esztendős motoros, aki összesen három hétvégén vett részt 2023-ban. – Újra nagyobb biztonságban van a motoron, és nagyobb a szabadsága rajta. Elvégre 2023-ban kétszer [valójában háromszor – a szerk.] is az első sorban volt.”
A küszködés kiváltó oka tehát elsődlegesen a Honda motorja. Az elmúlt időszakban sokan kielemezték, hogy hol siklott félre a japánok projektje, és a legtöbben arra jutottak, hogy a folyamat már akkor elindult, amikor Márquez a csúcson volt. Ami Bradlt illeti, amellett, hogy egy konkrét futamot kiemelt, az elmúlt időszakban látott technológiai fejlődést tartja meghatározónak.
„A 2022-es Katari Nagydíj után tértek le az útról – vélekedett. – Azonban nem ez az egyetlen ok, amiért elromlottak a dolgok, vagy amiért nem fejlődtünk. Hiányoznak azok a lépések, amelyek előrevisznek minket. Túl kicsik. Nem elég gyors és hatékony a fejlődésünk. A MotoGP-géposztály sokat változott 2018 óta. A gumik tekintetében kevésbé, de a technológia egyszerűen még brutálisabb lett, ami az aerodinamikát illeti. Minden eszköz, a hátsó rész magasságának csökkentése… extrém fejlődés történt rövid idő alatt. A japán gyártók pedig nem követték ezt a fejlődést úgy, mint az európaiak.”