Bár még csak tanulmányként mutatták meg az XSR 900-ra épített félidomos sportmotort, vélhetően még idén találkozhatunk a szériaváltozattal is.
Nem zörög a haraszt, szól a mondás. És időről időre felbukkannak rajzok és pletykák az MT09 alapjaira épülő sportmotorról. Mert egy könnyű, nem túl erős sportmotor manapság olyan, mint a falusi a rasszizmus: nincs, de igény az vóna’ rá. A vágyott R9-re még sajnos várnunk kell, de vélhetően egy retro változat addig is némileg pótolni fogja az űrt. A hétvégén ugyanis Niall Mackenzie-vel a nyergében debütált az XSR 900 DB40, ami minden bizonnyal az XSR 900 GP előfutára.
![A brit ex-gp pilóta, Niall Mackenzie reptette meg Goodwoodban az XSR DB40-et.](https://p1race.hu/wp-content/uploads/2023/07/yamaha-xsr900-db40-revealed-as-nod-to-a-40-year-old-motorcycle-frame_4.jpg)
A DB40 a Deltabox öntött alumínium hídváz negyven éves jubileumára utal. Először a TZR 250-es kétütemű verseny-replikán debütált ez a megoldás, ami utána gyakorlatilag évtizedekre meghatározta a japán motorgyártást – ezért is hajaz a fejidom a TZR-re.
Bár showbike-ként beszélnek róla, az idom és a mögötte lévő konzolok is meglepően kidolgozottak, csupán a lyukas villahíd nem illik a képbe.
![](https://p1race.hu/wp-content/uploads/2023/07/yamaha-xsr900-db40-revealed-as-nod-to-a-40-year-old-motorcycle-frame_2.jpg)
Az alapját adó XSR a viszonylag hosszú tengelytáv ellenére is meglepően jól fordul, a mérges 120 lovas háromhengeres pedig egyébként is iparági sztenderdet képvisel. Ebben a formában egy igazán használható és látványos utcai motor lehetne, illetve a pályanapok szépségkirálynője is egyben. Remélhetőleg az őszi kiállítások egyikén már a szériaváltozat lesz a reflektorfényben.