Álex Márquez nemrég kijelentette, hogy a kisebb összeérések részét képezik a MotoGP-nek. Sito Pons, a Moto2-ben szereplő Pons Wegow Los40 csapatfőnöke egyáltalán nem tartja helyesnek ezt a véleményt.
A MotoGP idei szezonjában már jó néhány alkalommal alakult ki vita a büntetések kapcsán. A sportfelügyelők sokak szerint túlságosan szigorúak, és olyasmiért is szankcionálják az adott versenyzőt, amiért nem feltétlenül kellene. Álex Márquez még egy jerezi eset kapcsán emelte fel a szavát, amikor Francesco Bagnaia és Jack Miller összeértek, és gyári Ducati versenyzőjét arra kötelezték, hogy adja vissza a pozíciót egykori csapattársának.
„Egy olyan pont felé tartunk, ahol ezek már nem versenyek lesznek – nyilatkozta korábban Márquez az incidens kapcsán, és leszögezte, hogy ezek részét képezik a motorversenyzésnek. – Bagnaia és Miller összeérése Jerezben… Szerintem ezek normális dolgok a sportágunkban. A MotoGP mindig is egy kontaktsport volt, amit nekünk és nekik is meg kell érteniük.”
A spanyol versenyző szavai nem mindenkinek nyerték el a tetszését. Köztük volt az egykori MotoGP-, jelenleg Moto2-es csapatfőnök, Sito Pons is, aki a középső géposztályban, jelenleg Pons Wegow Los40 néven működő istállót irányítja. A 250 köbcentis kategória 1998-as és 1999-es világbajnoka szerint igenis szankcionálni kell a rendszeresen ütköző motorosokat.
Veszélyes a MotoGP-ben gyakran alkalmazott büntetés, véli Álex Márquez
„Lenniük kell szabályoknak és büntetéseknek azon pilóták számára, akik nem tisztán vezetnek – jelentette ki Manuel Pecino műsorában. – Szerintem erre van a leginkább szükség. Azokat a versenyzőket, akik nem [mennek] tisztán, komoly mértékben és szigorúan meg kell büntetni. Lehetséges, hogy egyszer véletlenül találják el az ellenfelet, de ha ezt újra és újra elkövetik… Az embernek tekintettel kell lennie az előtte lévő pilótára.”
A spanyol exversenyző azt is tudni véli, hogy egyes pilóták miért viselkednek rendszeresen túl agresszívan a pályán. Az elmúlt években a MotoGP, illetve általánosságban a motorsport rengeteget tett a biztonság fejlődéséért. Pons úgy véli, hogy egyes versenyzők egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy az általuk űzött sportág még mindig veszélyes.
„A versenyzők már nincsenek tudatában a kockázatnak – fogalmazott. – Kezdve azzal, hogy a pályák és [azok] felszereltsége sokkal biztonságosabbak, és a pilóták nem érzik, hogy az életüket kockáztatják. Azok, akik azt mondják, hogy a motorozás kontaktsport, megnevettetnek. Hogyan lehet összeérni? Ez abszurd, egyáltalán nem a kontaktról szól, hogyan is szólhatna, ha háromszáz kilométer per órával mennek? Az embernek elég jónak kell lennie ahhoz, hogy anélkül előzzön meg egy pilótát, hogy hozzáér, és ha hozzáér, nem elég jó. Ez hazugság, számomra abszurd. A rést kell keresnie az előzéshez, nem pedig kilökni a [másik] versenyzőt.”