Nakagami Takaaki szerint a MotoGP rengeteget változott a sorozatban eltöltött időszaka alatt, és nem feltétlenül a jó irányba. Az LCR versenyzője szerint manapság túlságosan is könnyű vezetni a motorokat.
Az utóbbi időben rengetegen megfogalmazták, hogy a MotoGP rengeteget változott az elmúlt években, ami a technikai szempontokat illeti. Az aerodinamika sokkal inkább előtérbe került, és a versenygépeken egyre több szárnyelem jelenik meg. Ezzel párhuzamosan a pilóták több segédeszközt is használhatnak, ilyen például a magasságállító.
A változás olyannyira szembetűnő, hogy még a királykategóriában a hatodik idényét töltő Nakagami Takaaki számára is ég és föld a különbség. A japán pilóta 2018-ban debütált a MotoGP-ben, amikor a fent említett technológia még csak gyerekcipőben járt. Mostanra viszont jelentősen módosultak a motorok, és emiatt a vezetési stíluson is alakítaniuk kellett a mezőny tagjainak.
„Mindkettő sokat változott, és továbbra is változik – válaszolta a SPEEDWEEK.com-nak arra a kérdésre, hogy a motor és a vezetési stílus is sokat módosult-e. – Fejlődünk, és a köridők egyre jobbak és jobbak. Ez a végsebességen is látszik. Egy másik márka versenyzője 366 kilométer per órát ért el. Ez őrület. A motorok több szárnnyal és a pilótákat segítő eszközzel rendelkeznek. Emlékszem, amikor először ültem MotoGP-motorra. Ez 2018-ban volt, és akkor még nem voltak nagy szárnyak vagy eszközök, semmi. Könnyebb volt a vezetés. [Bizonyos szempontból] nehezebb volt, mert kigyorsítás közben nagyon kellett figyelni az elejére. Ha összehasonlítjuk a teljesítményt, most többet lehet használni a jobb tapadás és az aerodinamika nagyobb hatása miatt. Az ember egyre gyorsabb és gyorsabb lesz, de ha arról az érzésről van szó, amely a pilótában régen benne volt, én inkább a »régi iskolát« kedvelem. Mert végső soron a versenyző erőfeszítését jutalmazta, és ez most másképp van.”
Stoner kifakadt: A MotoGP jelenleg kiábrándító, az összes sz*rságnak mennie kell
Legyen szó bármilyen technikai sportágról, amennyiben az követi a technológia fejlődését, az általában azzal jár, hogy a versenyzőknek megkönnyítik a dolgukat. Ennek következtében viszont, ahogyan arra Nakagami is utalt, a pilótáknak egyre kisebb a szerepe az eredményekben, és a siker nagyobb arányban múlik a technikán. Nemrég Maverick Viñales fogalmazta meg, hogy a mai gépeket könnyebb vezetni, amivel ellenfele is egyetértett.
„Igen, az elektronika miatt – felelte a 31 éves versenyző. – Minden javult: a motor, az erőforrás, a tapadás. A legtöbb pályán nincsenek problémák az egykerekezésből, ami én személy szerint nem szeretek. Ez most már nagyon más. Emlékszem az első évemre a MotoGP-ben. Minden egyes kanyarkijáratnál pánikba estem, hogy nem állok készen időben a következő kanyarra. Az első kerék mindig a levegőben volt, az egész testemet előre kellett dobnom, hogy az első kerék visszamenjen az aszfaltra. Most az ember megnyom egy kart, és ennyi. Maradok abban a pozícióban, amelyben voltam, és nem kell mozgatnom a testemet. Szóval értem, mire gondol Maverick. Mert ez, hogy is mondjam, túl könnyű, túlságosan sokat segít a motor.”
Az elmúlt hónapokban számos kritika érte a MotoGP jelenlegi irányát technikai fronton, és nem csak a könnyebb vezethetőség miatt. A szárnyaknak ugyanis az az egyik nemkívánatos következményük, hogy megnehezítik az előzést, pontosabban az elöl haladó követését. Mások pedig a biztonsági szempontokat említették, mondván, hogy ezek a motorok már-már veszélyesen nagy sebességre képesek, és ha nem lesz változás, akkor ez csak növekedni fog.