18 győzelem egy szezonban ─ ezt Álvaro Bautista előtt még egyetlen versenyző sem érte el a Superbike-világbajnokságban. A szombati nehézségek után vasárnap a szerencse is mellé állt: Toprak Razgatlıoğlu a második futamon bukott Mostban.
Ahogy a legutóbbi versenyhétvége kezdődött Mostban, könnyen katasztrófával végződhetett volna a világbajnok, Álvaro Bautista számára. A kvalifikáción a spanyol két leggyorsabb körét sárga zászlók miatt törölték, így a 14. helyen ragadt a rajtrácson. A szombati versenyen a vegyes körülmények között rossz gumikra támaszkodott, és a bokszkiállás is rosszul sikerült számára.
A 12. hely ellenére Álvaro nyugodt volt szombat este. A 38 éves versenyző tudta, hogy a szezon legrosszabb eredményének semmi köze a teljesítményéhez, inkább a szerencsétlen körülményeknek tudható be.
Óriási dráma, Razgatlıoğlu szenzációs védekezés után bukott, Bautistáé a győzelem Mostban
„Az a fontos, hogy egy ilyen nap után ne legyünk idegesek, és ne kezdjünk el félni” ─ hangsúlyozta. „Előfordulnak ilyen esetek.”
A sprintfutamban az első körben hét helyet javított, így feljött az ötödik helyre, és a célban már csak Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea voltak előtte.
Ezzel Bautista újra versenyben volt, és a rajtrács első sorából vághatott neki a második főfutamnak.
A világbajnoki éllovas és Razgatlıoğlu között 16 körön keresztül olyan csatát láthattunk, amely a szurkolókat is izgalomban tartotta. Sajnos a török kiesett, ezzel szabaddá téve az utat Bautistának, aki megszerezte szezonbeli 18. győzelmét. Ilyen sorozat még senkinek sem sikerült előtte, és még tizenkét futam van hátra.
„Ez szép, de még jobb az az érzés, ami most van bennem. Aznap reggel a 14. helyen álltam a rajtrácson, aztán hirtelen a dobogón. Még egy nagyon nehéz hétvége ellenére is versenyképesek voltunk, és harcolhattunk a győzelemért.”
Bautista Razgatlıoğlu bukása nélkül is látott esélyt a győzelemre? „Nem gondolkodtam azon, hogy első vagy második leszek, ehelyett élveztem a küzdelmet és a versenyt. Mindketten a határon voltunk, és ezen a pályán többet csúszkáltam, mint bárhol máshol. Ez azért van, mert olyan könnyű vagyok, és a motorom nagyon instabil lesz a gyors irányváltásoknál. A kemény gumik ezt még inkább fokozták. Mindig is az volt a helyzet, hogy a nagy versenyzők gyorsak ezen a pályán. Itt pontosabban tudnak motorozni, mert nagyobb nyomást gyakorolnak a talajra, és a motorjuk így stabilabb. Számomra nem annyira fontos, hogy nyertem-e vagy sem. Sokkal fontosabb, hogy ott voltam, és harcolhattam a győzelemért.”