Egyértelmű, hogy az elmúlt években az európai gyártók átvették a vezetést a japánoktól a világ két a MotoGP-ben és a Superbike-világbajnokságban egyaránt. Mindkettőben a Ducati dominál.
A Suzuki már ott sincs, a Honda és a Yamaha a mélyponton van, a Kawasaki pedig még a többszörös világbajnok Jonathan Rea-vel sem képes visszatérni a csúcsra. Az ír versenyző „aggasztónak” nevezte a helyzetet.
„A MotoGP-ben nagy költségvetések vannak, kétszer is meggondolnák, mielőtt évi több millió eurót fektetnének abba, hogy hagyják magukat megverni, és meghallgassák a saját versenyzőik becsmérlő megjegyzéseit.”
Rea csapatfőnöke a jövőben is számol versenyzőjével, de lehet, hogy az út a szezon végén kettéválik?
A bajnokságáról, a Superbike-ról azt mondja: „Lehet azzal érvelni, hogy ez a bajnokság a szériamotorokra épül, de a MotoGP-ben is szenvednek a japán gyártók. Az európai mérnökök sokkal jobb munkát végeznek.
Rea „aggódik, hogy a versenyzés egy kicsit unalmassá vált”, és arra a következtetésre jutott, hogy most minden a show-ról szól.
„Korlátozni kell a teljesítményt, a motorok túl gyorsak lettek, és nincs szükségünk 250 vagy 260 lóerőre itt a Superbike-ban.”