back to top
2024. június 19. 08:18
KezdőlapMotoGPMeg tudja-e szelídíteni a spielbergi bikát a Ducati-armada? ─ Hétvégi menetrend

Meg tudja-e szelídíteni a spielbergi bikát a Ducati-armada? ─ Hétvégi menetrend

Vajon Pecco Bagnaia idén is meg tudja ismételni azt a fantasztikus teljesítményt, amit tavaly nyújtott Spielbergben? Vajon Fabio Quartararo a 2022-es sikerek nyomán új erőre kap? Esetleg Marc Márquez lepi majd meg a mezőnyt? Hétvégén kiderül!

A spielbergi Red Bull Ring Ausztria stájerországi régiójában található. A pálya eredetileg 1969-ben épült, akkor Österreichring néven. Hermann Tilke, a versenypályák világhírű tervezője kapta a feladatot, hogy megtervezze az új aszfaltcsíkot. Az összes épületet a Domenig & Wallner építésziroda tervezte. 1996-ban átépítették a ma ismert vonalvezetésre, és 2011-ben Red Bull Ring néven nyitotta meg újra kapuit, hogy ismét az osztrák motorsport központjává váljon.

A lejtőiről és hatalmas szintkülönbségeiről ismert aszfaltcsík közepén áll az úgynevezett „Spielberg-bika”, egy 18 méter magas bikát formázó szobor. A 4318 méter hosszú pálya 10 kanyarból áll. 2016-ban a Red Bull Ring adott otthont az első MotoGP hétvégének 1997 óta.

A leghosszabb egyenes mindössze 626 méter hosszú, ami egyben a célegyenes is. A pálya első kanyarja a négy éve elhunyt, háromszoros Forma-1-es világbajnok, Niki Lauda nevét viseli, míg a 9-es a máig egyetlen posztumusz világbajnok, Jochen Rindtét.

MotoGP szempontból a legérdekesebb, és egyben a leghorrorisztikusabb eset ezen a pályán 2020-ban történt. A versenynapot a MotoGP és a Moto2-es kategóriában példátlan balesetek sorozata jellemezte. A Moto2-es futam 4. körében az akkor ötödik helyen álló Enea Bastianini hatalmas highside-ot produkált az 1-es kanyar kijáratánál. Bastianini mögött több hátulról érkező versenyző is el tudta kerülni, hogy nekimenjen a pályán keresztben fekvő motornak a 2-es kanyar hátsó egyeneséhez közeledve. Hafizh Syahrin azonban, aki a tizenhetedik helyen haladt ekkor, Jake Dixon szélárnyékából kilépve a másodperc tört része alatt több mint 200 km/órás sebességgel nekiment Bastianini motorjának. Syahrin ezután a baleset következtében óriásit repült. Edgar Pons és Andi Farid Izdihar szintén érintettek voltak ebben a balesetben. Syahrint lábsérülés gyanújával szállították az orvosi központba, ezért a következő hétvégén ugyanezen a helyszínen megrendezésre kerülő Stájer Nagydíjon nem indult.

A második baleset a MotoGP-futam 9. körében történt Johann Zarco és Franco Morbidelli részvételével, akik a 3-as kanyarhoz közeledve ütköztek össze. Morbidelli és Zarco mindketten leestek a motorjukról, az olasz gépe teljes sebességgel a pálya külső ívén a füvön csúszott át, majd a levegőben kötött, többször is megpördült, majd egyenesen visszazuhant a 3-as kanyar csúcspontjára, és eközben alig kerülte el a Yamaha mindkét gyári versenyzőjét, Maverick Viñalest és Valentino Rossit, akik a hatodik, illetve a hetedik helyen haladtak. Zarco motorja szintén nagy sebességnél érintőlegesen a biztonsági falnak ütközött, és a pálya fölött repült el, ugyancsak kis híján eltalálva Rossiékat. Mindkét futamot azonnal piros zászlóval leintették, majd később indították újra.

A tavalyi versenyhétvégén egyértelműen a Ducatik dominálták a szabadedzéseket, csak Fabio Quartararo tudta felvenni velük a versenyt. A pole pozíció végül Enea Bastianini szerezte meg, mögötte jelenlegi csapattársa, Pecco Bagnaia végzett a második helyen és Jack Miller zárt harmadikként.

A vasárnapi futamon Jorge Martín futotta a leggyorsabb kört egy 1:29,854-es idővel, de ennek ellenére csak a 10. helyen zárt. A versenyt Pecco Bagnaia nyerte, mivel az élről induló Enea Bastianini már a futam első szakaszában valószínűleg technikai probléma miatt elhagyta a pályát és kiszállt a küzdelmekből. Quartararo a futam végére meg tudta közelíteni Bagnaiát, de az olasz okosan osztotta be az előnyét és behúzta zsinórban harmadik futamgyőzelmét (ez utoljára Casey Stonernek sikerült a Ducati kötelékében 2008-ban).

Vajon az idei hétvége milyen izgalmakat tartogat számunkra? Íme a hétvégi menetrend:

PÉNTEK
9:00 – 9:35 Moto3 1. edzés
9:50 – 10:30 Moto2 1. edzés
10:45 – 11:30 MotoGP 1. szabadedzés
13:15 – 13:50 Moto3 2. edzés
14:05 – 14:45 Moto2 2. edzés
15:00 – 16:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
08:40 – 09:10 Moto3 3. edzés
09:25 – 09:55 Moto2 3. edzés
10:10 – 10:40 MotoGP  2. szabadedzés
10:50 – 11:05 MotoGP 1. időmérő
11:15 – 11:30 MotoGP 2. időmérő
12:50 – 13:05 Moto3 1. időmérő
13:15 – 13:30 Moto3 2. időmérő
13:45 – 14:00 Moto2 1. időmérő
14:10 – 14:25 Moto2 2. időmérő
15:00 MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
9:45 – 9:55 MotoGP Warm up
11:00 Moto3 Verseny
12:15 Moto2 Verseny
14:00 MotoGP Verseny