Fabio Quartararo pénteken Spielbergben a második hellyel jól kezdett, majd kifejtette, milyen támogatást nyújt neki az M1-es jelenlegi aero csomagja. Mindemellett hangsúlyozta, hogy hol kell sürgősen javulnia a Yamahának.
„A pénteki köridőm már olyan gyors volt, mint a tavalyi kvalifikáción elért időm” ─ jegyezte meg elégedetten Fabio Quartararo. A Yamaha gyári versenyzője péntek délelőtt a második legjobb időt motorozta Johann Zarco mögött.
A délutáni edzésen a francia a 9. helyen tudott célba érni, 0,622 másodperccel lemaradva a Marco Bezzecchi által felállított napi legjobb időtől. A 24 éves versenyző ezzel biztosította a közvetlen helyét a mai kvalifikáció második szakaszán, de megjegyezte: „Ebből még több is lehetett volna, mert csak az utolsó pillanatban cseréltünk hátsó gumit, ami azt jelentette, hogy csak egy gyors körre volt időm. Emellett az első gumiabroncs még egy kicsit hideg volt. Talán még egy tizedmásodpercet kihozhattam volna belőle.”
Emlékeztetőül, tavaly a 2021-es MotoGP-világbajnok a Ducati gyári pilótájával, Pecco Bagnaiával csatázott a győzelemért az Osztrák Nagydíjon, ám végül be kellett érnie a második hellyel.
Akárcsak legutóbb Silverstone-ban, Quartararót a Red Bull Ringen is két szárnnyal látták M1-esének hátsó részén.
„Az elmúlt évek során a Yamaha számos különböző aero csomagot szállított. Egyik sem működött. A jelenlegi esetében azonban úgy tűnik, hogy jó az egyensúly. A múltban az aerodinamikai alkatrészek sokkal rosszabbá tették a motor kezelhetőségét, de ezzel a csomaggal könnyebb mozogni a pályán.”
„Ettől függetlenül még mindig több motorerőre van szükségünk. Még a rövid egyenesben is nyolc km/h-t veszítünk. Meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt az aero és a teljesítmény között.”