A jelenleg sérült austini győztes Álex Rins a 2024-es MotoGP-szezonra a Hondáról a Yamahára vált, jól tudva, hogy a japán gyártók le vannak maradva az európaiak mögött.
Spielbergben Álex Rins a mugellói súlyos balesete óta először tért vissza a MotoGP-paddockba, igaz, mankóval és nézői szerepben.
A Red Bull Ringgel kapcsolatban az LCR Honda versenyzője megjegyezte: „A 2-es kanyarban, a sikán kijáratánál a motorunk nagyon sokat mozog a többiekhez képest. Lenyűgözött, ahogy az európai gyártók fejlesztették a motorjaikat. Lenyűgöző az a lépés, amit megtettek. Végül is nemcsak a Ducati, hanem az Aprilia és a KTM is. Nagyon keményen dolgoznak.”
„Igaz, hogy a két japán gyártó jelenleg lemaradásban van. Az eredményekből láthatjuk, hogy a Honda jobban szenved, mint a Yamaha, mint legutóbb Silverstone-ban és Spielbergben is. Ennek ellenére dolgoznak. Nem akarok ítélkezni, de szerintem változtatniuk kell a mentalitáson és a munkamódszeren, hogy javuljanak. Ez azonban nem a versenyzők, sokkal inkább a mérnökök kezében van.”
A spielbergi hétvége volt Rins első nyilvános szereplése is, mióta bejelentették, hogy 2024-re az LCR-től a Yamaha gyári csapatához igazol, bár a Honda jelenlegi versenyzője egyelőre nem beszélhet részletesen leendő munkaadójáról.
„Nem akarom azt mondani, hogy olyan nehéz volt meghozni a döntést, de nem is volt könnyű. Az a helyzet, hogy nem a gyári csapatban vagyok, és a támogatás, amit ez a csapat kap, nem ugyanaz, mint egy gyári istállónál. A támogatás nem olyan volt, mint amit például a Suzukinál megszoktam.”
„Mégis, nem volt könnyű a döntés, mert szuper jól érzem magam a csapatban, Lucio [Cecchinello] nagyszerű ember, de egy szatellitcsapat nem ugyanaz, mint egy gyári, és ez a szempont döntő.”